Juleglede

Bare en koselig og herlig tid?


Er desember og julen bare en koselig og fantastisk tid for alle? Det er det jo overhode ikke. Vi som har gode opplevelser og gode minner med julen er utrolig heldige, og jeg tror ikke vi vet hvor heldige vi faktisk er.. for det er faktisk sånn at ikke alle gleder seg til denne tiden. Det er noen som sliter og det er MANGE barn som ikke har det bra og som ikke gleder seg til julen. Julen er nemlig høytid for å kunne “kose seg” litt ekstra, for enkelte barn betyr dette at mor eller far eller kanskje begge drikker et par glass for mye, barna sitter kanskje å teller antall vinglass eller ølbokser som omsorgspersonen deres drikker. Tenk noe så vondt å måtte sitte rundt middagsbordet på julaften med en klump i magen og ture på når det går galt. Det er virkelig ikke noe jeg unner noen uansett tid på året, og speilet ikke i julen!

Jeg har en liten oppfordring til dere alle og det er rett og slett at du skal prøve å være en gledesspreder til de du møter i desember, et smil koster deg ingenting men kan glede et annet menneske og dagen deres. Jeg syntes det er viktig å møte alle med et smil om munnen og tanken på at jeg kan glede et annet menneske det er så utrolig flott og godt å tenke på! Så om ikke du er en av de som alltid smiler og stråler rundt deg med energi og glede, så prøv litt ekstra nå i desember måned, barn, voksne og eldre, alle setter pris på et smil og et hei.

Det koster deg så lite, men kan bety så mye <3

0 kommentarer

Siste innlegg