Mine innpakningstips

A gift for you


God morgen! I går kveld tok det helt av her hjemme og jeg fylte hele stuegulvet med pakker, pynt, innpakningspapir og bånd. Det ble et skikkelig rot men resultatet av gaveinnpakningen min ble ganske så bra om jeg kan få si det selv! Jeg har vært ute på jakt etter noe billig, men koselig å pynte årets julegaver med. Det er så koselig når det er lagt litt ekstra sjel i gavene og du har pakka de inn helt selv. Jeg har hatt meg en tur innom søstrene grene, Upstairs og ikke minst eBay for å finne de perfekte dekorasjonene.

Disse fine snøkrystallene fant jeg faktisk til en billig penge på TGR så det er ikke så helt vanskelig å få tak i heller på den korte tiden som er igjen til jul. Jeg har jo vært tidlig ute å rekt å bestille noen sånne ting på Ebay tidligere i høst så har noe sånt liggende på lur nå. Men om du er ute i siste liten så er disse billigbutikkene en god ide og de har utrolig mye rart om du bare tar deg tid til å gå innom en tur og kikke igjennom butikken! 🙂

I år har jeg valgt helt enkelt og greit gråpapir som innpakningspapir, ved å velge det har man utrolig mange pyntemuligheter og en kan velge så og si hva man selv vil. Andre papir som også er greie å velge og som er lette å jobbe med og pynte opp som en selv ønsker er fargene svart og hvit, enkelt, delikat og lekkert. Jeg har valgt å putte mitt helt eget motiv og design på årets pakker. Gøy å gjøre noe kreativt og helt personlig på pakkene, da har jeg ikke bare lagt sjel i innholdet men også utsiden, for min del blir det enda gøyere å skulle gi bort årets pakker når jeg selv har valgt utseende på den og ikke bare plukka ut et vanlig motiv julepapir, sånn som jeg har gjort alle andre år.

 

Stempeler og stjerne er kjøpt på Upstairs og de har flere forskjellige stempler og fargeputer så det er jo bare å velge og vrake. Jeg valgte rød fordi det er jul og gavetid for meg. Man velger jo akkurat det man selv ønsker. Stjerna og juletreet lengre oppe har jeg brukt som til og fra lapp, skrevet på baksiden også er fremsiden fin og passer godt inn på pakkens utseende! 🙂

Det er også stilig med tau på gråpapir pakkene så derfor har jeg valgt det fremfor vanlige bånd i år. Tauene gjør pakkene litt mer robuste og kule fremfor glanspapir – pakker. Jeg har valgt tauene i vanlig brun taufarge og i rød farge. Dette for å få variasjon og noen kontraster innimellom. De små juletrærne i hvitt er også kjøpt på Upstairs, og ja vet at ikke Upstairs finnes overalt, men du finner nok noe alla det samme flere forskjellige plasser. Mitt grønne juletre er kjøpt på søstrene grene.

Har du starta med å pakke inn gaver?

– Har du noen spørsmål lft hvor ting er kjøpt eller hvordan jeg har gjort det må du bare spørre! 🙂 – 

2 kommentarer

Siste innlegg