Gjenbruk – vipps så ble det nytt og fint

Heisann og god torsdagskveld! Jeg har hatt en sinnsykt bra dag og det håper jeg at du også har hatt! Nå sitter jeg her i den nye hagegruppa mi på verandaen og ser solnedgangen mens jeg skriver. Det er rett og slett helt nydelig. Og for et vær det har vært i dag! Godt over 20 grader her i solveggen hos meg! 🙂 Jeg startet dagen med å vaske verandaen og få bort all gammel dritt som var fra før jeg flytta inn så det var utrolig deilig å få skura det reint her! 🙂 Så kom sola og tørket opp mens jeg fikk gjort unna litt husarbeid inne 🙂

Marita kom opp i 12 tiden og vi fikk bært bord og sofagruppa opp til 2 etasje, det var ingen lett prosess og vi måtte pakke ut på utsiden av døra nede, da sofaene ble alt for store å bære samlet opp. Og gjett om det var mye plast rundt, jeg ble helt satt ut at de kan pakke det inn med så mye plast. Men vi fikk kildesortert det meste, den siste resten ligger ute i garasjen så den også kan bli kildesortert etterhvert! 🙂 Jeg gikk rett og slett lei på et punkt og ville gjerne sette meg i den nye sofaen! Marita skrudde sammen som vanlig for meg, mens jeg la alle putene på plass 🙂 Det er godt når en har fine mennesker rundt seg som kommer og hjelper når en spør <3

Jeg er superfornøyd med uteplassen og dere skal få se mange bilder av den etterhvert, men i dag hadde jeg lyst til å vise dere den enkle bordpynten jeg fant frem, ja jeg er en av de som er nødt til å ha noe på bordet. Jeg syntes bordet gjør seg så mye bedre dersom det er litt pynt på det og jeg gleder meg til å fylle verandaen med grønne planter utover våren! 😀 Jeg har gjort det så enkelt som diverse glass som kommer fra mat, som syltetøy, tomatpure osv. og festet rosa steiner i forskjellige mønstre på. Jeg har også brukt maisbokser til å feste gamle tapetprøver på! 🙂 Denne ideen kom fra en kollega og jeg er superfornøyd med resultatet 😀

Det er gøy når en får det til og blir fornøyd etter at man har prøvd seg på den kreative siden! Dette er noe alle kan klare på sin måte og det er det som er så utrolig fint med gjenbruk. Gjør det om til noe kreativt, nytt og spennende, rett og slett å gi det et nytt liv 😀

 

2 kommentarer

Siste innlegg