Tips til en lettere hverdag!

Heisann! Jeg har denne uka kuttet opp litt gulrøtter og lagt klare i en matboks med litt vann og lokk, dette for å gjøre det litt enklere for meg å velge det sunne valget, da er man allerede to skritt nærmere enn hva jeg vanligvis pleier å være! Da er gulrøttene allerede skrella og kuttet opp i passelig store biter, og en kan enkelt hente seg et par biter uten problem!

♥ Et annet tips er å skylle salaten og putte den i en pose med litt kaldt vann oppi, da holder salaten seg frisk over en lengre periode og du slipper å måtte skylle ett og ett blad når du først skal bruke litt av den!

♥ Jeg skyller også alltid begge paprikaene som er i søtpaprikaposen når jeg først åpner den, på den måten vet jeg at det alt er gjort og jeg sparer han jeg bor med for ekstra arbeid! 😛

♥ Dersom du har bananer som begynner å bli brune, kan du kutte de opp og fryse de ned i små porsjoner som passer til smoothie eller for eksempel gode banan-pannekaker! 😀

♥ Velg deg ut en dag å handle på så slipper du innom butikken flere dager i uka! Vi pleier å sette opp en handleliste og planlegge hva vi skal ha til middag den kommende uka også handler vi alt for uka på en dag. Jeg er nemlig ikke så glad i gå i butikken og akkurat nå skal man helst ikke gå mer enn man må føler jeg! 🙂 Så da er det greit å samle opp og ta en ordentlig handling! 🙂

Dette er noen av mine små tips og triks for å få en lettere hverdag, dette kan gjøres på søndag om du pleier å handle inn for den kommende uka på fredag eller lørdag, og hvis ikke kan det gjøres en kveld midt i uka! 🙂

Ønsker deg en superfin ettermiddag! 😀

0 kommentarer

Siste innlegg