Sydney & Melbourne

Heihei! 🙂

Her kommer en liten oppdatering med bilder fra Sydney og Melbourne, jeg reiste sammen med to gode herlige jenter og vi reiste fra 5 til 12 november og var først i Sydney 5. – 9. november, der lå vi på et hostel som lå veldig sentralt midt i byen med kort avstand til gågata og ned til operahuset. Dette hostellet het “Maze Backpackers” og det var overraskende reint og fint, vi hadde et veldig lite rom, men gikk fint for de få dagene vi skulle være. felles arial var reint og helt greit, samme med dusj og toaletter.

Rommet vårt i Sydney

Den dagen vi landet kom vi ganske seint og det ble rett og slett bare tid til å ut å spise på kvelden vi valgte en plass som het Grill´d veldig gode burgere! 🙂

Dag 1.Utforske, være turist
Første hele dag tok vi oss en gåtur ned til Operahuset, det tok ca 30 min hvis en går direkte men vi suste inn og ut av diverse butikker og sånn på veien så brukte 1,5t tror jeg men fortsatt så gikk det veldig fort! 🙂

Harbour Bridge

Etter en god lunsj bestemte vi oss for å ta en båttur ute på vannet, og det var veldig koselig, vi fikk se alle de store attraksjonene som er verdt å se og båtturen var ikke så ille gale i pris heller.

Dag 2. Shopping
Veronika møtte sin søster og hennes venninne på hostellet, og meg og Guro tok turen ut i handle gaten i mellomtiden. Vi endte opp nede ved havnen den dagen også å her var det marked med litt av hvert, det ble en lemonade på oss mens vi ventet på Veronika 🙂

Dag 3. Summer Bay & Palm Beach
Denne dagen tok vi bussturen ut til Palm Beach og jeg hadde en utrolig fin dag! Veldig gøy å se stranda, kafeen og restauranten som er med på Home and Away i virkeligheten! 🙂

Litt småkaldt, men veldig gøy og fint her! 🙂

Etter en fin dag på Palm Beach bestemte vi oss for en tur ut på en plass som het Shady Pines på kvelden og det var ekstremt koselig, vil anbefale ferskpressede epler med vodka, den var veldig frisk og god.

Dag 4. Bondi Beach
Den siste dagen tok vi turen til Bondi Beach og den er jo bare helt fantastisk fin, vi hadde været på vår side og det var på tide med litt sol på kroppen igjen etter noen dager med litt kaldt vær! 🙂

Vi reiste fra Sydney sent mandag kveld og landet i Melbourne enda senere haha, det var tre trøtte men ekstremt fornøyde jenter som så den nye leiligheten vi hadde fått! 🙂

Vi bodde på Pegasus Appartment hotel i Melbourne og dette var rett og slett luksus etter hostellet i Sydney!
Vi tre har vårt eget bad og en fantastisk utsikt fra 18 etasje!

Dag 5. Shopping og utforsking av Melbourne
Det nærmer seg jo jul her nede også men ekstremt feil å se julepynt og ha mellom 20 til 40 grader..

Etter noen timer i byen så gikk turen hjem og vi laget oss middag hjemme i kveld. 🙂

Dag 6. Great Ocean Road
Vi hadde bestemt oss for å leie bil og kjøre nedover Great Ocean Road og det er noe av det beste vi har gjort, dette var en fantastisk fin opplevelse helt magisk.
Vi kjørte ganske direkte ned til de 12 apostlene da dette var det vi virkelig ønsket å se! 🙂

På vei hjem ble det en tur innom Regnskogen og det var artig å få sett den også! 🙂

Dag 7. St. Patrick´s Cathedral
Den siste dagen sjekket vi ut av hotellet og gikk oss en tur for å se på St. Patrick´s Cathedral og Parlament of Victoria.

Etter noen timer i parken bak parlamentet tok vi turen til flyplassen! Vi hadde en fantastisk uke! 🙂