DIY SUNDAY

Recycled shoeboxes

I dag ble det en rolig dag hjemme med litt inneaktivitet da været ikke var helt på topp! Det ble gjenbruk av skoesken. Den skal nå brukes til å gjemme 
padda med skjøteledning. Resultatet ble to fine skoesker.

SONY DSC

Jeg hadde alt av utstyr hjemme, så man trenger ikke å handle inn noe, vær kreativ og bruk det du har hjemme. Dette er hva jeg har brukt, men du kan finne egne løsninger og kanskje du heller vil bruke noe annet enn det jeg har brukt. 

– Skoeske
– Blyant
– Saks eller tapetkniv
– Pussepapir
– Søppelsekk eller annet til å dekke bordet med 
– Maling om du ønsker å male den
– Pensel
– Pynt 
– Lim

____________________________________________________________________________________________________________________________

FREMGANGSMÅTE

1. Start med en tom skoeske 

SONY DSC

2. Det første du gjør med skoesken er å lage hull til kontakten på skjøteledningen og til ladere. Det er viktig at hullet som kontakten på skjøteledningen skal igjennom må være stort nok. Her velger du form og fasong selv. På bildet under er det valgt et hjerte. Tegn gjerne opp formen føre du går i gang med å klippe eller kutte formen ut. 

SONY DSC

SONY DSC

3. Etter å ha laget hull sjekk gjerne at kontakten går igjennom hullet. 
SONY DSC

4. Lag hull til de andre ledningene, her behøver ikke hullene være fult så store da du bare trenger å ta tuppen gjennom og ikke selve kontakten. 

5. Når alle hull er klippet ut er det lurt å gå over med litt pussepapir slik at formene blir like bra som du vil ha det til.
SONY DSC

6. Da er det tid for å få boksen i den fargen du vil ha den i. Jeg har valgt å male min boks i to forskjellige rosafarger så da er det bare å starte med å male. Jeg trengte to lag fordi skoesken min var flerfarget i sterke farger som rød. Har du en lys eske kan det nok holde med ett lag, kommer helt an på hvordan du vil at den skal se ut.
SONY DSCSONY DSC

7. Finn frem pynt og tenk ut hvordan du vil dekorere din eske.
SONY DSCSONY DSCSONY DSC

8. Pynt skoesken som du selv vil.
SONY DSCSONY DSC

Jeg har her brukt limpistol til å feste perlene men det holder med vanlig skolelim også. 
SONY DSCSONY DSC

Og her er resultatet to fine bokser i hver sine farger. 
Marita sin:                                                                                                            Min:
SONY DSCSONY DSC

Og her ser du resultatet med padda i boksen og ledninger som går ut.  
SONY DSC

Og den rosa boksen
SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

Nærbilde av hjemmelaga sløyfer;
SONY DSCSONY DSC

Håper du ble inspirert og ser frem til flere slike innlegg!

 

0 kommentarer

Siste innlegg