Scrapbooking

SONY DSC Ingenting er bedre enn å sitte å bla i bildealbum og mimre over alle de sprø tingene du har gjort tidligere. Det å ha minner og bilder digitalt er liksom ikke det samme som å ha de foran deg i handa di. Jeg er i hvertfall flinkere til å ta frem album som jeg kan holde i handa istedenfor å bla gjennom tusen bilder på dataen.

 Før i tiden måtte en tenke seg om når man tok bilder, men nå er jo alt digitalt og du kaster liksom ikke bort bilder lenger. Om du vil ta 50 bilder av vannet så kan du det fordi det er bare å slette de etterpå. Dette resulterer også i at man som regel tar ekstremt mange unødvendige bilder. Jeg er ekspert på å ta bilder av all mat, uansett hva omtrent så er det et bilde av maten og det blir jo ekstremt mange unødvendige bilder i løpet av et år. Det betydde kanskje noe for deg der og da, men er kanskje ikke et bilde du ville putta inn i et album og vist til andre.

                                                        SONY DSC

 
Derfor har jeg begynt å lage egne bildebøker kjøper kun ringpermen så limer jeg inn bilder og pynter til selv. Dette er en ekstremt avslappende aktivitet og jeg pleier å ta det frem hvis jeg kjeder meg eller er overstresset og ikke får gjort noen ting allikevel. Da hjelper det å bare sitt litt med det litt, også gå tilbake til det du egentlig holdt på med. Du velger selv hvor mye tid og arbeid du vil legge i den, men dette har liksom bare blitt en rutine for meg de siste årene. Jeg pleier å skrive ut bilder hjemme, men det er jo fult mulig å gå til en fotobutikk å få de skrevet ut. Jeg pleier å sette meg ned etter hver endte mnd og velge ut de bildene som har mest betydning for meg den mnd. 
 

Her ser du bilde fra Mars mnd og den ble gul fordi påska havna i Mars i år!
SONY DSC

Ingenting er bedre enn hjemmelaga ting, ting du har gjort en innsats for og som du kan være stolt over å ha laget.

 

0 kommentarer

Siste innlegg