Frokost muffins

En god måte å starte dagen på er med dagens viktigste måltid som er frokost, man er nødt til å ha frokost for å kunne gjennomføre dagen på en god måte. Jeg har enkelte perioder veldig dårlig matlyst og frokost er da det måltidet som alltid frister minst, men med denne godbiten skal jeg klare å få i meg frokost hver dag, selv om matlysten ikke er på topp! 

Du trenger:
2 Egg – 1,5 dl melk – 100 g rugmel
100 g havregryn – 1 ts bakepulver – 40 g gulost
1 gulrot – 2 vårløk – 1/3 paprika
salt og pepper
 
  
Slik gjør du:
1. Pisk egg og melk sammen
2. Tilsett rugmel, havregryn, bakepulver og en klype salt og pepper
3. Så kutter du opp grønnsaker, mens røra får tid til å svelle
4. Rasp gulerota og kutt vårløken og paprikaen i mindre biter
5. Osten kuttes i små terninger evt bruk revet ost
6. Når dette er gjort putter du det oppi røra og blander det godt sammen. 
7. Fyll muffinsformene ganske fulle, da de ikke hever så veldig mye.
Mine ble veldig små, men en gang må jo være den første..
8. De bakes i ovnen på 180 grader i ca. 15 minutter. 
 

Det ble en overraskende god smak på de og dette er virkelig noe jeg kommer til å lage flere ganger!

0 kommentarer

Siste innlegg