What to do in Gothenburg

3 dager i Gøteborg!
Hva er det å se og oppleve i Gøteborg? Jo det skal jeg nå fortelle deg. Vi valgte å reise med en tidlig ferje fra Sandefjord til Strømstad også kjøre bilen til Gøteborg. Vi lå på hotellet “Liseberg Hotell Heden” selvfølgelig var det rosa og fint haha ;P Veldig koselig hotell som lå ganske sentralt til iforhold til det meste så lenge du tåler å gå noen skritt! 🙂

Jeg har vært på tur med familien så vi fikk et stort og fint familierom hvor det var god plass til å kunne slappe litt av på kveldene og mellom shopping og middag.

Dag 1
Etter ankomst på hotell og fått rigget oss til, var det bare å kle på seg sko og jakke og ta turen ut for å oppleve Gøteborg By. Første dag gikk vi ned til bydelen Haga som er en av de eldste bydelene i Gøteborg. Utrolig flott og koselig shopping gate, med mange artige butikker og fine små caféer. 
 

Og siden du besøker Haga så er det obligatorisk med en Haga – bulle.

Pappa leste at Haga-bulla ble laget for studentene, slik at studentene kunne være flere om den ene og dele slik at det ikke kostet de så mye å skulle ta en tur på café besøk. Den er utrolig mektig så kjekt å være mange om den! 🙂

Og hvis du er riktig heldig kan du få reisefølget ditt til å smile så du får tatt bilde av den flotte rosa limosinen bak de! 😛

På kvelden spiste vi på Tvåkanten restaurant, hvor det var god mat, men veldig trangt 😛

Dag 2.
I dag er målet å se flest mulig severdigheter på kortest mulig tid, haha neida 😛 Vi gikk innom Palmehuset i en fin park og her var det mange ulike palmer som holdt til i ulike klimaer. 

  
Etterpå det ble det en gåtur ned til Ferskekôrka, noe vi trodde var en stor fiskerestaurant, men der tok vi grundig feil så vi gikk oss en tur inn på Språkkaféen som lå på Esperanto plassen, veldig koselig plass, alltid fullt av mennesker tror jeg! 🙂
Da litt påfyll av mat og drikke var gjort måtte vi bort å se på Operaen og jeg teit som bare det, forventet jo noe alle Vår i Oslo… men der tok vi grundig feil.. Men jeg kan ihvertfall si jeg har vært der! 😛

Fikk se dette flotte skipet Barken Viking

Da alle disse severdighetene er unnagjort er det virkelig tid for shopping! Marita fant seg en benk siden Mamma måtte innom en hel haug med interiørbutikker!

Etter flere timer på shopping ble det en tur hjem på hotellet og stelle seg og freshe seg opp for kvelden! 🙂

Hard Rock Cafe ble dagens middag på. Jeg valgte “Famus Fahitas” Veldig godt og er blitt en liten standard når jeg først er der! 🙂
 

Dag 3. 
Vi sto opp, spiste en god frokost, pakka bilen og satte snuta mot Nordby senteret for litt shopping og ikke minst litt mat og drikke 😛 haha, Jeg har blitt helt hekta på fersken iste fra Lipton så det må alltid handles når jeg er på den svenske siden! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg