5 Tvangstanker jeg har

Heisann! 
Jeg regner med at jeg ikke er den eneste her i verden som har noen tvangstanker som stadig dukker opp i hverdagen og ihvertfall i løpet av uka. Jeg har noen ting som bare må gjøres eller som overholde ikke kan gjøres, som andre rister på hode av.

1. Kumlokk – Jeg kan virkelig ikke gå på kumlokk, det er det aller verste som finnes og hvis jeg er så uheldig å skulle tråkke på et, må jeg banke meg selv i ryggen tre ganger for at det skal gå bra. Til og med som liten når jeg spilte i korps og gikk i tog på 17. Mai klarte jeg alltid å unngå disse kumlokka. 

2. Hårbørsten – Hårbørsten min er alltid tilgjengelig og aldri langt unna, den må være innen rekkevidde, for jeg er helt avhengig av å ha et flokefritt hår så her må håret børstes flere ganger om dagen så jeg slipper alle floker og det å se ut som en heks.

3. Stillhet – Jeg er helt avhengig av at det er musikk på i bakgrunnen uansett hva jeg gjør. Må ha musikk eller lyd ihvertfall så hvis jeg kjører bli så må det være musikk på, og hvis jeg leser til prøve så må det være musikk eller serie på, og hvis jeg har besøk så må jeg ha litt bakgrunnsstøy med musikk så ikke alle hører alt vi snakker om. haha 

4. System – Det å ha et system må til. Uten et system så fungerer jeg ikke, jeg må kunne se systemet og kunne følge det. Jeg husker godt når jeg gikk på barneskolen og de skulle lære meg matte på en ny måte, altså ta litt fra forskjellige kapitler uten orden og system, dette ble bare et kluss og jeg starta med kapittel 1 og jobba meg oppover istedenfor.

5. OCD – Ja, de som kjenner meg ler seg ihjel og elsker å plage ved å snu ting på hode, og irritere for å irritere..  Men for meg er det blitt en tvangstanke, hvis noen setter et glass feil vei, eller på feil plass så må dette rettes på med en gang…

Har du noen tvangstanker?

2 kommentarer

Siste innlegg