Kroppspress

Heisann! 
Her sitter jeg i bilen og koser meg litt ekstra selv om det bare er torsdag, og en av tankene som passerer gjennom hode mitt er at “kroppen min har ikke godt av dette” og denne tanken dukker opp veldig ofte. Og det er jo helt riktig at kroppen ikke har godt av det i utgangspunktet, men så tenker jeg at av og til så må det vel også være greit å kunne unne seg noe godt og usunt? 
 

Den verdenen vi lever i er jo blitt helt syk spørr du meg! Jeg syntes det er helt sykt at alle skal se ut som en tynn strek uten noen former. Det er viktig å akseptere seg selv og like kroppen sin akkurat sånn som den er uten å skulle måtte forandre så og si hele for så å kunne like den. Det er heller ikke gitt at vi liker den om vi går ned 10 kg og får en smalere midje, da er det kanskje noe annet du kommer til å ville endre på, men hvorfor er det slik? Hvorfor vil vi mennesker, spesielt jenter, alltid endre på noe ved kroppen vår? hvorfor kan vi ikke akseptere og være fornøyd med den kroppen vi har?

Jeg mener ikke at vi skal la vær all trening og sette oss i sofaen og stu masse mat og godteri, men vi skal være fornøyde med den vi er, det er absolutt det indre som teller mest! Jeg tror det er viktig å ha et sunt forhold til både mat og trening, gjøre alt med måte. Det er viktig å trene og holde seg i form, men samtidig så er det viktig å kunne unne seg en sjokolade eller noe annet godt innimellom. 

Vær fornøyd og respekter deg selv, både kropp og sjel og du får det mye bedre med deg selv. Husk det er bare du som kan være du og du gjør den aller beste jobben med å være deg selv sånn som du er, ingen kan ta det ifra deg! <3

6 kommentarer

Siste innlegg