Rim og regler

Rim og regler er alltid en klassiker og noe barn virkelig liker. Dette gir de utfordringer og spenning. Barna syntes det er gøy å være med å si rimene og reglene og når vi har regler for å gå ut å vaske hendene er det spennende å se hvem sin tur det blir. Til og med jeg syntes det er gøy med regler og siden jeg er i barnehagen om dagen så blir det jo noen av disse i løpet av uka så tenkte jeg måtte dele noen med dere! 🙂
 

“Akka bakka”
Akka bakka 
bunka rakka 
etla metla, 
sjong dong 
filli fjong, 
issa bissa topp. 
Stopp! 
Du-er-ute!

 

Tellevers
1, 2 lapp din sko.
3, 4 spill på lire.
5, 6 tegn en heks.
7, 8 fang en rotte.
9, 10 da får du fri.

Hadde du selv noen av disse da du var liten, eller har hørt de i senere tid? 🙂
Håper du får en fin dag! Jeg skal kose meg i barnehagen med masse rim og regler og ikke minst telling sammen med barna i lek. 

1 kommentar

Siste innlegg