Vennskap

Heisann.
Et tema som jeg tror mange undervurderer og tenker at ikke er så viktig samtidig som det er veldig viktig og det er noe som er rundt oss hver eneste dag. Nemlig det å ha en venn. Jeg vil si venner er det viktigste du kan ha, de vil alltid være der uansett hva som skjer! Det å ha en god venn eller flere gode venner, tenker jeg er utrolig viktig, og for å få en eller flere gode venner er det noen ting du må gjøre gjennom livet for å beholde dem der, og det er å pleie vennskapet. For vennskap er det aller viktigste i livet vil nå jeg si. Selvfølgelig er familie også veldig viktig men etter familien kommer vennene og de de er du så heldig at du kan velge helt fritt og selv med. Men en ting er sikkert og det er at de ikke blir der om ikke du pleier det. Så her kommer mine tips til hvordan pleie og holde på et vennskap.

♥ Bruk tid på vennene dine, vis at du er interessert og finn på ting sammen med de, hva skal man vel med en venn som alltid avlyser planlagte planer? Man går lei av det til slutt, tro meg.

♥ Vær flink til å holde kontakten, selv om dere ikke kan møtes hele tiden er det viktig å vise at du bryr deg og vil vite hvordan den andre har det. Jeg har ei venninne som bor et stykke unna, men når vi snakker sammen eller møtes så er det akkurat som at det ikke er gått noe tid siden sist. 

♥ Vær der når de trenger deg, still opp for vennene dine. Dette er så utrolig viktig det å vise at du alltid vil være der og hjelpe de opp igjen når de faller ned. Jeg har vært flink til dette (håper jeg) er ihvertfall heldig å har venninner som stiller opp og hjelper meg når jeg trenger det som mest.

♥ Lag vennskapsbåndet så sterkt at det tåler alt. Å ha et sterkt vennskapsbånd, så vil lite kunne skille dere.

Som dere kanskje skjønner så syntes jeg det med å ha gode venner er viktig, jeg har noen få gode som alltid stiller opp og som alltid er der uansett hva, også har jeg andre venner som jeg trives godt sammen med og finner på ting i fellesskap med, disse er også gode og lange vennskap, men man deler kanskje ikke absolutt alt med disse vennene 🙂 

2 kommentarer

Siste innlegg