Mine beste tips for effektiv mathandling

Heisann! Da var man kommet seg hjem fra jobb, klart å lage og spise middag og vaske opp etterpå så nå er jeg igrunnen klar for litt jobb føre det blir en tur på butikken for å handle inn litt mat, for her er det HELT tomt for mat, og spesielt frukt og grønnsaker så i dag må handlelista være med! Jeg tenkte jeg skulle dele med dere mine beste tips for å få en effektiv og sunn handlerunde på matbutikken.

♥  Bruk handleliste, ikke handl noe som IKKE står på handlelisten. 

♥ Bestem hva du skal ha til middag hele uka og skriv det ned på handlelista, da sipper du innom butikken flere ganger i uka og du slipper alle disse ekstra tingene som du bare “må ha” når du går der og handler.

♥ Ikke gå i matbutikken på tom mage, må du innom selv om du er sulten, om du har mulighet, spis et eple eller annen type frukt føre så ikke magen rumler og du har lyst på absolutt alt!

♥ Unngå hyllene med sjokolade, i enkelte butikker kan du fint gå utenom de verste søthyllene og da kan det være lurt for å slippe å putte oppi dette i tillegg. 

Jeg gjør dette så og si hver gang jeg skal handle, og må sjeldent handle flere ganger i uka! Nå skal det sies at jeg handler for helga når jeg vet hva jeg skal i helga, er ikke alltid de planene er lagt på søndag/mandag så da handler jeg inn middag til mandag – torsdag og tar helga for seg selv, selvfølgelig med handleliste da også! 🙂
Hvordan har dagen din vært? 🙂

8 kommentarer

Siste innlegg