Rutiner

God morgen! Jeg tenkte jeg skulle dele mine morgen og kveldsrutiner på badet med dere! Jeg pleier å være flink til å rense og pleie godt med kroppen min både morgen og kveld. Det gjør at huden holder seg ung og fin lengre, og hvem vil vel ikke holde rynkene tilbake så lenge som mulig? Det vil ihvertfall jeg så her skal alt som kan gjøres, gjøres! 🙂

♥ Først fukter jeg ansiktet og tar litt ansiktsrens i hånden og gnir utover ansiktet, hender jeg også putter det på en svamp.

♥​ Hver kveld finner jeg frem maskina og skrubber ansiktet litt ekstra, gjør det kun en gang om dagen da huden ikke har godt av slik skrbbing to ganger om dagen. Jeg har valgt den mykeste kosten på børsten så huden ikke blir helt oppskrapet.

♥​ Så finner jeg frem en bommulspad og heller litt toner på. Denne tar siste rester av sminke og urenheter i huden før jeg kan pleie med kremer.

♥​ Her er før og etter bilde på bommulspaden, og en ser en tydelig forskjell, helt sykt å mye som fortsatt er igjen etter å ha rensa ansiktet.
 

♥​ Har jeg hatt på meg mascara og øyebrynssminke tar jeg en liten klatt av denne sminkefjerneren på en fuktig bommulspad og gnir på områdene. Så denne brukes kun på kvelden for min del, om ikke jeg skal ha vekk gammel på dagen for å ha ny på kvelden 🙂

♥​ Når alt av rensing av huden er gjort og sminka er fjertet er det på tide å smøre på øyekrem under og over øynene og serium i resten av ansiktet. Når dette har tørket litt putter jeg på dagkrem eller nattkrem, før sminke eller senga kaller! 🙂

Ved å være en del av Oriflame har jeg også lært en hel del om hvordan en bør behandle huden sin og dette er utrolig viktig. Huden og kroppen vår kan ikke byttes ut og er noe vi skal ha resten av livet, så jeg syntes det er utrolig viktig å ta litt ekstra godt vare på den. Man velger jo helt selv hvordan man vil gjøre det og hvilke produkter en vil bruke. Jeg har selv brukt oriflame sine produkter i flere år og er superfornøyd, men jeg er helt sikker på at det finnes mange gode produkter å velge mellom 🙂 

8 kommentarer

Siste innlegg