Barnehagens viktige samtaler

 

Hei Silje, kommer det en gutt å sier til meg i garderoben nede, han kikker på meg med store øyne og venter at jeg skal svare Hei tilbake. Han fortsetter med å si “Så fine bukser du har Silje, de likte jeg veldig godt”. Jeg svarer selvfølgelig takk og sier at det var hyggelig sagt. Jeg har på meg en fargerik tights og fortsetter med å spørre om han syntes den var fargerik, han sier “ja den er veldig fin, sånn vil jeg også ha, Mamma skal kjøpe sånn til meg”

Og jeg fortsetter samtalen med “Ja du får høre om ikke mamma kan kjøpe en fargerik bukse til deg” så smiler jeg til han og han fortsetter samtalen med å si “Ja jeg skal få akkurat sånn bukse også skal jeg også hete Silje og jeg skal begynne på avdelingen nede” Jeg smiler og sier “nehei skal du bli liten igjen å begynne på avdelingen nede altså?” så svarer han “Ja jeg skal bli akkurat sånn som du er Silje” Hjertet mitt smelter! <3 

Kan man gjøre noe annet enn å smile og bli glad inni seg når man får sånne gode tilbakemeldinger? Dette er et barn jeg “bare” møter i garderoben, gangen og på badet innimellom, men det at jeg kan sette så store spor i et så lite menneske det, det er helt sykt og jeg er så utrolig glad for at jeg kan være med på få verdens viktigste verdier til å vokse.

3 kommentarer

Siste innlegg