Jobb før jobben

Skal man eller skal man ikke?


God morgen! I dag våknet jeg av alarmen min klokka 06.00 og 06.15 tikket det inn en melding fra den ene tidligvakt på jobb som lurte på om ikke jeg skulle ha den andre tidligvakta. Hu var blitt sjuk i løpet av natten og det er jo alltid så sykt vanskelig dilemma når man har tidligvakt for da er det jo ingen andre som kan steppe inn på en måte.. Jeg har seinvakta i dag, men siden jeg alt var våken, påkledd og har kort vei til jobb, tok jeg turen bort så ikke den ene skulle bli sittende igjen alene og ha mange barn. For det er jo faktisk sånn at en aldri vet når og hvor mange barn som kommer. Noen ganger kommer de tidlig sånn som de helt selvfølgelig og typisk gjorde i dag, mens i går hadde de 6 barn på huset til halv åtte… Dagene i barnehagen er jo så utrolig forskjellige. 

I dag er jeg veldig glad for at jeg sa at jeg stikker bort og er der til den neste vakta kommer, for i dag hadde jeg vel 10 barn oppe på bare den halvtimen også var det 6 barn nede så det hadde ikke vært noe særlig å være den som måtte stå der alene med 16 barn før halv åtte på mårran, det blir liksom en småkjip start på en lang dag. Ihvertfall når man kan unngå det.. Hva tenker dere? Skal og bør man gjøre som jeg gjorde i dag, eller la en annen stå med alt alene? Jeg hadde ikke hjerte til å la hu andre stå alene med barna i dag så tok avgjørelsen kjapt og enkelt for min del, men kan jo hende det bare er meg som tenker sånn da? 

Nå er jeg klar for en time hos fysio føre det er tilbake på jobb! Jeg ønsker deg en fin tirsdag! 😀

4 kommentarer

Siste innlegg