Monopol

Hva er den riktige måten å spille på?


Altså hva er riktig og feil måte å spille et spill på? Det er jo alltid flere versoner ute å går når det gjelder brettspill, egentlig alle type spill igrunnen. Det er jo ingen som spiller på samme måte, det er ihvertfall min opplevelse. Jeg spiller spill på samme måte som familien min spiller på og de som kommer fra samme plass som meg. Jeg opplever svært ofte at man ikke har de samme reglene på de fleste spill jeg spiller med nye mennesker og i helga som var, var det heller ingen bombe at vi hadde ulike spilleregler..

Det er jo ikke alltid så lett å skulle bli enige om disse reglene og om søndagen så ble det noen småkonflikter gjennom spillet om hvordan det skulle spilles, noen leser og bruker spillemanualen fra punkt til prikke, mens andre har egne regler som man har spilt med i alle år. Vi fikk spilt oss ferdig og det gikk fint, men at man har ulike måter å spille på det er ihvertfall ikke tvil om..

Har du opplevd det?

2 kommentarer

Siste innlegg