En typisk treningsøkt

Heisann! Jeg har filma meg selv i diverse øvelser og fått tatt noen bilder sånn at dere faktisk kan se hvilke øvelser jeg gjør på trening og hvordan de utføres. Tenke at vi kunne starte med bildene også kan jeg heller legge ut filmene om dere gjerne vil ha flere slike innlegg! Jeg finner ihvertfall ofte inspirasjon og nye øvelser hos andre og syntes det er spennende å se hvilke øvelser andre kombinerer. Jeg har valgt noen øvelser som passer kroppen min og hvordan den er sydd sammen så kan godt hende du må ha en annen kombinasjon. Pluss at jeg gjør øvelser jeg liker! Liker jeg ikke øvelsen så finner jeg en annen som går på samme kroppsdel og gjør den istedenfor! 🙂

♥ Jeg starter alltid med 20 til 40 minutters sykling eller gåing – Tid kommer an på hvor lang økt jeg skal ha. Dette gjør jeg for å varme opp alle muskler og ledd slik at ikke jeg begynner rett på å løfte vekter og lignende før kroppen er kommet igang. 

♥ Etter sykling eller gåing så går jeg over på 2×5 minutter roing. Her har jeg på høyeste nivå (10) og ror i et høyt tempo, jeg får pulsen nesten opp på max nivå og etter 5 minutter tar jeg et par minutters pause før jeg starter på´n igjen. Etter 10 minutter har jeg rett over 2km med roing bak meg. Jeg har funnet ut at dette er helt passelig for meg. Her får jeg to effektive og harde økter, som ikke er uutoldelige.

♥ Nå går jeg gjerne over på pull-ups med strikk – jeg har et stramt strikk siden jeg er helt i startfasen og etter disse 3 ukene klarer jeg endelig å dra meg opp 5 ganger med hjelp av strikken, men uten ekstra hjelp. Jeg repeterer disse 5 med 3 sett og på slutten hender det at jeg må ha hjelp opp med de siste. Øvelse gjør mester! 🙂

♥ Mageøvelse – Så er jeg alltid innom denne øvelsen her, jeg har valgt å kalle den mageøvelse, jeg henger på stativet også løfter jeg beina mine opp og slepper de sakte ned igjen og gjentar denne 5×3, jeg må alltid nedom bakken mellom setta, for tommelen er ikke alltid like medgjørlig som resten av kroppen! 😛

♥ Nedtrekk – Her fikk jeg klar beskjed av Veronica at jeg måtte sitte enda lengre inne for å gjøre øvelsen helt riktig så sitter litt feil i denne øvelsen, men jeg skal love deg at jeg har kjent det i armene selv om! 😛 10×3 repetisjoner på denne også har jeg vel 23kg så jeg holder ut alle 3 gangene! 🙂

♥ Rokkering – Denne må prøves ut og er utrolig artig! 

♥ Situps med 6kgs kule og 5kgs ball, her bruker jeg kula og ballen om hverandre og har funnet noen egne løsninger på hvordan jeg kan gjøre det alene når søstra mi ikke er med og det ikke er noen å kaste ballen til. Jeg starter med kula frem og tilbake på siden av meg og gjør dette 20 ganger før jeg setter den fra meg og tar tak i ballen som jeg gjør 10 ganger situps med og når jeg er i sittende stilling løfter jeg armene opp i lufta og ned igjen før jeg gjentar.

♥ Håndstående – denne aktiviteten er noe av det gøyeste med hele treningsøkten så den må alltid være med!

♥ Bro – Prøver meg også gjerne på å stå i bro, denne øvelsen holder ryggen myk og fin også har jeg et ønske om å kunne kaste beina mine over om noen måneder! Slik at det blir en stillestående flikkflakk

♥ Uttøying – Veldig viktig med uttøying selv om det av og til kan bli litt småkjedelig å sitte der å ha smålig vondt, men uttøyingen gjør at en er klar for en ny økt neste dag, eller når det måtte være. Den gjør også at du beholder bevegeligheten noe mer om du blir stiv og støl. 🙂

Håper du likte innlegget. Og om det er mer interesse for slike innlegg lager jeg gjerne flere og kan godt legge ut videoer også. Gøy med tilbakemelding på hva dere tenker om slike treningsprogram innlegg. Jeg syntes som sagt selv det er artig å lese slike på andre sine blogger og finner inspirasjon og nye øvelser å teste ut der. Men ja kom gjerne med din mening om innlegget! 😀 

6 kommentarer
    1. Flink du er, ser ut som ei skikkelig god og variert økt 🙂 Endrer du noen ganger på pull-up grepet? Ser du hadde tett grep med håndflatene inn mot kroppen her, må bare anbefale å variere litt, får utrolig mye raskere fremgang da 😀 Lykke til videre!

    2. Gunnhild Resell: Tusen takk for det! 😀 Ja endrer faktisk på grepet innimellom, takk for gode tips, gjett om det skal bli enda mer variert grep heretter! 🙂

    3. frkfrontend: Tusen takk for det! 🙂 Ja er ikke alltid så lett å varme opp, men jeg vil anbefale deg at du finner et par øvelser du liker godt og som du blir varm og god av 🙂 Håper du fikk litt inspirasjon til nye øvelser her! 🙂

Siste innlegg