En varm velkomst

God kveld kjære du! I dag skal jeg fortelle deg at dagen har bestått av mer ablegøyer og lek enn noe annet. Jeg startet jo dagen rolig med en kopp te og kos før jeg reiste ut av døra. Først var jeg en liten tur innom fysio og fikk løsna hele kroppen fra topp til tå på 10 minutter. Når det var gjort “løp” jeg videre til jobb og ble møtt av syv småtroll som kom løpende i mot meg og sa “Hei Silje” og gav meg en skikkelig deilig klem! Åhh for en perfekt start på dagen spør du meg! 😀 Barna koste seg ute i det nydelig været, jeg gikk inn å kledde av meg og møtte barna i garderoben hvor de ble kledd av.

Vi satte oss ned i sofaen på avdelingen og jeg fant frem noen kort med ord og bilder på. Så sier jeg, “Hva er dette for noe da?” og barna roper i kor “Kjole” så sier jeg “Skal vi synge om kjolen da?” og alle barna er med så vi synger om kjolen før jeg finner frem et nytt kort. sånn her gjør vi med rundt 10 forskjellig kort, noen synger vi til andre snakker vi rundt, sånn som bilde av et badekar og en badeand, her lages det utrolig fine samtaleemner hvor barna her mye å fortelle. Helt fantastisk å høre på og delta på! 😀 Så kommer den ene barne og ungdomsarbeideren inn og jeg sier, “Oj hva skal vi nå når hu kom inn?” de eldste barna svarer i kor “SPISE” Så vi reiser oss fra sofaen vår og tar beina fatt for litt spising ute på kjøkkenet. 

På kjøkkenet har alle barna hvert sitt bilde på hver sin plass så de finner sin egen plass, Når vi har satt oss ned er det såpass høyt lydnivå på barna og jeg tenker kjapt gjennom hvordan jeg kan få ned lydnivået, roper ut “Alle hender opp i lufta også tar vi et STORT KLAPP” og starter med å synge for måltidet før vi fortsetter. De eldste barna vil gjerne smøre selv og skal ha kniv, tallerken og et glass med vann eller melk før de får brødskiva på tallerkenen og det er viktig at vi ikke glemmer å finne smør kjapt etterpå altså! 😛 De yngste velger pålegg og jeg smører på til de, under måltid snakker vi om alt barna har gjort og om det fine været som er ute i dag. 

Etter måltid er det klart for bleieskift og legging, barna begynner å bli slitne og det er lurt å tenke seg om to ganger før en velger hvilke barn som skal få bleie først. Noen har et større behov enn andre og det er viktig å passe på, når alle barna er lagt går jeg på møte med en annen pedagogisk leder og blir på møte frem til andre måltid. Når andre måltid er unnagjort og alle bleier skifta kjenner jeg at temperaturen hos meg selv er høy og at jeg trenger luft så barna kler på seg så og si selv også går vi ut og blir ute resten av dagen i det nydelige vårværet! Helt fantastisk! Barna smiler, ler og aktiviserer seg ute med lek og aktiviteter. Noen leker med vannet, andre med grusen. Jeg tror jeg til slutt fikk en hel langpanne med sjokoladekake av barna for de kakestykkene (av grus) var ikke små, og de smakte helt fantastisk! Vannet var derimot en smule kaldt og jeg takket pent nei etterhvert 😛 

Etter jobb tok jeg turen hjemom for å hive i meg litt mat før det var rett opp på turninga og være instruktør der, det gikk veldig bra, barna/ungdommene ble veldig glade for å se meg og de fulgte godt med når vi gikk gjennom programmet. Så hadde jeg jo en time med dødtid som jeg tente at skulle bli uttynnet godt til trening, haha det gjorde den jo absolutt ikke, det ble litt lek, hopp og håndstående, og ikke minst litt snakking med guttene så det var koselig. Rett og slett en perfekt dag! 😀 Beklager langt innlegg men i dag var jeg veldig klar for å dele masse med dere! 🙂 Håper dere syntes det er litt interessant å få et lite innblikk i hvordan en dag på jobb ser ut for meg! 🙂 

Hvordan har dagen din vært? 🙂

 

2 kommentarer

Siste innlegg