En fargerik nasjon

Hei og hopp! Her om dagen kom jeg over et innlegg som ga meg mot og virkelig lyst til å skrive det jeg skal skrive i dag. Det er et utrolig viktig tema som er masse oppe i media og som styrer hverdagen vår mer eller mindre. Jeg var innom på bloggen til Victoria og hun hadde skrevet et innlegg med overskriften “Jeg har ikke en instagram kropp” les innlegget HER. Jeg kjenner jeg blir både lei meg og sint på resten av samfunnet vi lever i som klarer å få oss til å tenke stygt om oss selv. 

Spesielt oss jenter tror jeg, men også noen gutter tenker ekstra mye over hvordan kroppen ser ut, hvordan ser den perfekte kroppen ut? Skal det virkelig være sånn at en skal grue seg til sommer og sol? Skal vi tenke på om magen, rumpa eller lårene er for tykke, eller sitter feil på kroppen? Har jeg for små eller for store pupper? Altså det finnes nok av slike spørsmål en kan stille seg i forhold til kropp og utseende, men er det riktig at vi skal gjøre det? 

Svaret mitt er NEI vi skal ikke måtte tenke og stresse rundt med disse spørsmålene. Jeg har lenge vært frustrert og irritert på alle disse klesreklamene som kun har tynne høye modeller som kler absolutt alle plagg og som alltid ser tipp topp ut. Men her om dagen kom jeg over en annonse på Instagram og jeg måtte faktisk kikke to ganger før det gikk opp for meg at de hadde valgt ei dame i normal størrelse også! Det gleda meg veldig! Det var en annonse med treningstøy og jeg syntes det er så sykt bra at de begynner å bruke vanlige folk også i reklamene! Dette tror jeg nok etterhvert vil øke i de fleste reklamer. Folket har talt vi ønsker mangfold ikke bare i virkeligheten, men også på tv!

Vi lever i et land og i en verden fylt med mange ulike folkeslag og mennesketyper. Norge er et fritt land hvor vi alle kan uttrykke oss og være den vi selv ønsker og vil være, og det er helt fantstisk. Jeg mener at man skal være den man selv ønsker å være, uten å verken tenke på hva den eller den kommer til å tenke eller si om deg. Det er ingen som har en fasit på hvordan en kropp skal se ut. Uten kroppen din hadde du ikke kunnet være sosial eller i bevegelse, vi er avhengig av kroppen vår og alle er bygd opp på forskjellig måte, det er det viktig å huske på! Noen har en kraftig beinbygning, mens andre har en tynn beinbygning, dette gjør at kroppene våre vil se ulike ut. Noen har høye foreldre og blir høye, mens andre blir lave. Vi kan ikke bestemme hvordan kroppen vår skal se ut og det er faktisk ikke sånn at vi kan ønske at den skal endre utseende heller. Noen endringer får vi til mens andre får vi ikke til. Det aller beste er å være fornøyd med egen kropp. Like kroppen sin sånn som den er og ikke hele tiden skulle ønske du kunne endre på små eller store ting. 

Så i sommer skal du være stolt av kroppen og utseende ditt! Det fins kun en av deg og det er helt fantastisk! 😀

0 kommentarer

Siste innlegg