Amerikanske Doughnuts

Heisann! I går skrev jeg jo at deigen til doughnuts sto og eltet mens jeg skrev gårsdagens innlegg, det ble en temmelig lang prosess og jeg mister nesten alltid lysta/interessen halvveis i slike prosjekter! haha synes det er så gøy å begynne og når en kommer godt i gang, men oppskriften skulle tilsvare ca. 15 stk, men hos meg ble det ca. 40 så det ble litt mer jobb enn tenkt… Men gøy å teste ut nye ting og det ble en god smak på de tilslutt så det er jo bra! 😀

Grunnen til at det var dette som skulle lages til helga var fordi jeg har hatt så sykt lyst på det gjennom hele uka, og i Skien så er det et bakeri som visstnok skal være veldig flinke til å lage disse, de ser sykt gode ut og jeg skal få testet de en dag, men det var et stykke fra skien sentrum og opp så har ikke rotet meg til å bestille og kjøre og hente de, derfor fant jeg ut at jeg måtte prøve å lage mine egne denne helga! 🙂 Jeg fant oppskrift på Bremykt.no sine nettsider og synes smaken ble bra! 🙂 Tenkte egentlig jeg skulle lage noen med sjokoladeglasur, men denne gangen ble alle med melis for min del! Men her kan man jo enkelt velge fyll/glasur selv!

Oppskriften ble såpass bra et den fikk plass i oppskriftsboka mi, her skriver jeg alltid ned hvordan jeg har gjort det, jeg har valgt et annet smør og melk enn det som står i originaloppskriften, men utenom det så er blandingsforholdene det samme! 🙂

Hos meg ble alle forskjellige, det var vanskelig å få de runde og fine, dette er sikkert en øvelse, men er jo litt sjarm at alle blir forskjellige da! 😀

Brukte termometer så jeg visste nøyaktig når det var 180 grader i kjelen 🙂

Første gang må en prøve og feile litt, mine ble ganske ulike i fasong og farge, dette kan jo hende blir bedre om en gjør det noen ganger! 🙂

Tenker dette er en super aktivitet å gjøre sammen med barna, de kan være med på hele prosessen og de synes helt sikkert det er veldig gøy å pynte etterpå! 😀  Her er det jo bare fantasien som setter grenser! 🙂

2 kommentarer
    1. Ååå de så skikkelig digg! 🙂 Donuts er så mye bedre enn Smultringer, selv om mannen min mener det er det samme hehe Så i går at du skulle lage dette og har ventet på oppdateringen. Det ser så gøy ut, eneste er at eg er litt redd for å steke i olje, men er er nødt å prøve! Takk for inspo 🙂

      Hilsen Vibbedille 🙂

      1. Ja synes smaken er veldig god og ihvertfall når du får litt melis på toppen! 😀 Ikke så skummelt å steke i olje faktisk, men jeg var litt spent jeg også på hvordan det skulle gå! 😛 Gøy å høre at du følger meg og synes jeg inspirerer <3

Siste innlegg