Bare 4 dager igjen!

Heisann og god torsdag! Ja det er nok ikke alle som forstår hva det bare er 4 dager igjen til, men på mandag så er det siste frist for alle dere som skal søke høyere utdanning. Enten det er et universitet eller en høyskole du velger så er dette fristen og hva skal man egentlig velge som 18, 19  og et par og 20 år gammel? Jeg husker selv jeg gikk siste året på videregående, jeg hadde bytta skole i 3 klasse og hadde alle vennene mine på den ene skolen og gikk selv på den andre. Valgene var mange og hvilken ende skal man egentlig starte i?

Jeg har alltid hatt et innebygd ønske et ønske som alltid har vært der og det har vært å jobbe med barn, jeg har alltid gjort det på en måte og det var det som gjorde at jeg valgte slik jeg gjorde den gangen jeg var 18 år gammel og skulle starte leitingen etter videreutdanning. Jeg hadde noen venninner som reiste i militæret, noen som reiste innover mot Oslo og noen som reiste nedover mot sørlandet slik jeg endte opp med å gjøre. Jeg hadde et ønske om å flytte ut og prøve meg for meg selv, ønsket ikke å reise til store Oslo men heller ikke å bli i Porsgrunn, mellomtingen ble Kristiansand og UiA for min del. og på Barnehagelærerutdanningen.

Det er mange valg å velge mellom og en skal ta mange valg som ung. Et utrolig viktig valg, et valg som gjelder “resten” av livet ditt, men jeg må bare si deg det at hvis du er uheldig og velger feil utdanningen så ikke tenk at du må fullføre hele løpet, men vær så snill og fullfør det halvåret eller året som du har startet på, det gir deg studiepoeng som kan være viktige å ha en gang i fremtiden. Du vet ikke hva fremtiden bringer, men jeg lover deg at du står sterkere dersom du fullfører det året og de fagene du har startet på! 🙂 Jeg ville bare ønske deg lykke til med valgene du står overfor og tror nok du får en superbra studietid uansett hva du måtte velge og hvor i landet du måtte velge å studere! 🙂

 

0 kommentarer

Siste innlegg