Bygg din egen blomsterkasse!

Heisann! Jeg tenkte jeg skulle ta dere gjennom prosjektet og bygge sin egen blomsterkasse! Jeg ønsket meg en stor blomsterkasse som jeg kunne så frø til grønnsakene min i. Vi har vært veldig uenige her hjemme om hvordan denne skulle lages, jeg ønsket meg en billig løsning med to pallekarmer oppå hverandre oppå en palle, men dette ble ikke så godt tatt imot av han som jobber med dette hver eneste dag. Så da fikk vi lage vår egen istedenfor! 🙂 Vi har vært å kjøpt materialer og vi valgte materialer som var impregnerte, da tåler de å stå ute. Materialene vi valgte ble noe tunge når det her blir satt sammen, men dette kan du jo selv velge når du skal lage selv! 🙂

♥Først skrudde vi hjulene på undersiden av pallen, en i hvert hjørne, altså fire hjul totalt!

♥ Så målte vi til hvor høyt tre liggende planker ville komme oppover pallen, så kuttet vi av seks like lange tykke støtte planker som ble satt tre på hver side av langsiden på pallen.

♥ Etterpå målte vi til plankene som skulle ligge på langs på kortside og langside, festet disse godt med skruer.

♥ Det kan være lurt å feste fra toppen og nedover, da får man en rett og fin topplinje!

♥ Når alle plankene er plassert, finner du et belegg du vil ha oppi, vi har valgt dette belegget, det gjør at jorden holder seg innenfor blomsterkassa og du slipper å få noe som helst på utsiden! Vi festet dette belegget med skruer slik at det sitter sånn passelig på plass! 🙂

♥ Helt tilslutt valget vi å lage en kant på toppen som skjulte det sorte belegget og det lille hulrommet som er mellom plankene og pallen.

♥ Når dette er gjort, kan det være lurt å bære den dit du skal ha den før du fyller den med lecakuler, jord og planter.

Jeg håper dette gav deg litt tips og inspirasjon dersom du har vurdert å lage blomsterkasse på hjul! Neste kasse vi skal lage kommer til å bli noe mindre enn denne, denne ble veldig stor, men passer perfekt til alle grønnsakene jeg har plantet! Også får vi lage en litt mindre en som passer til å ha blomster oppi! 😀

Håper tirsdagen går bra og at du har det fint! <3

0 kommentarer

Siste innlegg