Chiapudding!

Heisann! I går til mårran ble det chiapudding på meg og Mathias til frokost, dette var utrolig enkelt og lage og det tok overhode ikke mange minuttene! Jeg var veldig spent på smaken, da jeg aldri har smakt det før. Jeg har hatt oppskriften liggende på telefonen i evigheter og tenkt at det var litt mye styr og ordne. Men det var det overhode ikke! Jeg laget en litt større porsjon enn det som står i oppskriften, men dette kan en jo bare velge selv! Husk at den skal stå over natten så lag kvelden før!

Jeg valgte ingrediensene kokosmelk, jordbærsyltetøy og chiafrø, men jeg tenker at dette er smak og behag og du kan sikkert bytte ut syltetøyet med noe annet. Etter å ha spist dette til frokost i går fant jeg ut at jeg ønsker en større mengde med syltetøy i selve puddingen da jeg syntes det ble alt for mye kokossmak. Eventuelt så kan en heller tilføre mer bær på toppen og nedover i puddingen, det går helt sikkert an å “gjemme” noen bær nedover i puddingen også som gjør at den blir mer frisk og god!

En ting er ihvertfall helt sikkert og det er at den holdt meg god og mett i flere timer og det syntes jeg er veldig positivt! Du får prøve selv og etterhvert som en prøver ut en oppskrift og finner sine løsninger så blir oppskriften og retten bare bedre og bedre! Oppskriften jeg har brukt finner du HER

Håper ettermiddagen din blir bra! <3

0 kommentarer

Siste innlegg