Det sykeste på lenge!

Dette er faktisk noe av det aller sykeste jeg har vært med på, på lenge! Her om dagen hadde jeg en legetime, en legetime staten og programmet livmorhals har pushet på meg, de har sendt meg 3 brev siden jeg fylte 25 år og maset på meg at jeg må komme meg til legen og få tatt en celleprøve. Det er bra at vi får en påminnelse når vi fyller 25 år og at det er viktig at vi sjekker oss, da ting kan oppdages i en tidlig fase.

Men derimot betalingen for denne timen, det er det meg selv som må stå for, en time som jeg har fått flere brev og push for å ta, joda denne timen som er overpriset spør du meg, denne skal jeg selvfølgelig betale for helt selv… Da jeg kom ut fra legen og skulle beale på en sånn fancy maskin som sto midt på gulvet fikk jeg nesten sjokk når jeg så prisen for Max 15 minutter inne hos legen. Jeg hadde ikke med meg kortet og dama i resepsjonen sa jeg kunne velge og skrive den ut på faktura istedenfor, men når jeg så prisen på dagens time og at det kom et fakturagebyr på 59kr i tillegg dersom jeg skulle skrive den ut på faktura, det bøy meg helt i mot, jeg gikk derfor ut i bilen og henta kortet mitt for timen var mer enn dyr nok i utgangspunktet om ikke jeg skulle betale 59kr ekstra.. Disse 15 minuttene inne hos en Gynekolog kostet meg 469kr. Dette er et ran spør du meg!

Jeg fikk rett og slett skikkelig sjokk over at en “vanlig” legetime for å ta celleprøve kostet i de baner. Det er jo nesten så en ønsker at barna en får blir gutter, de slipper unna med ekstremt mange utgifter når det gjelder kopp og helse. Jeg må bare trøste meg med at denne prisen må vi alle damer betale, og at vi er mange i samme båt, men gud å kjipe penger det er å skulle ut med!

 

0 kommentarer

Siste innlegg