Effektive kuldegrader

Heisann og god torsdag til deg! 😀 Vi nærmer oss helg med stormskritt og i dag står vaskejobb for tur, må bare få vasket i dag så jeg blir ferdig. Er så kjedelig å ha den igjen når søndagen kommer. Det tar meg jo ikke lange tiden å vaske over lokalene men alltid et lite ork, men ja jeg får nå godt betalt for det og det er en ekstra inntektskilde! 😀

Men det jeg egentlig tenkte å fortelle dere litt om var alle disse effektive kuldegradene.. Sånn som i dag da når det står minus 6 grader på gradestokken så er det egentlig mye kaldere enn dette da vi må tenke på de effektive kuldegradene. Ja hva er egentlig effektive kuldegrader? Det er hvor kaldt det føles ut på kroppen og være utendørs når vi legger på en vindstyrke på sånn som i dag 6 m/s det vil da si at i dag kjennes det ut som minus 12 grader. Og det syntes jeg er ganske sykt at vi fordobler gradene når vinden legges på i tillegg.

På jobb er vi avhengig av å sjekke gradestokken hver eneste dag, er det greit å la barna leke ute i dag eller blir det inne dag? Alt avhenger av minusgradene og vindstyrken. Og ja heldigvis har vi en tabell som hjelper oss på vei så ikke vi må regne ut dette selv hver eneste dag! 🙂

Ønsker deg en finfin torsdag! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg