Eie hund alene?

Ja som kanskje flere av dere har observert på bilder enten her på bloggen eller på instagram så tar jeg en del bilder av en hund, og tidligere i våres skrev jeg jo et langt innlegg om at jeg ALDRI skulle anskaffe meg hund og eie hund alene. Dette stemmer jo fortsatt for å si det slik. Det er mye kos og selskap i en hund, men det er også utrolig mye arbeid med en hund! Og jeg tenkte jeg skulle gi deg noen grunner til hvorfor du ikke skal gå til anskaffelse av hund alene!

♥ Du må gå ALLE turer selv – ja til og med når det øser ned ute, så trenger den en gåtur for å kunne gjøre fra seg.

♥ Hunden blir alene på dagtid/ når du er på jobb – hvis ikke du har en prima sjef som lar deg ha den med da.

 

♥ Du sliter med å få pass til den – jo jeg lover deg, uansett hvor mange du har rundt deg og som har sagt at de skal passe den, så ender det opp med å bli et problem

♥ Du går rundt med konstant dårlig samvittighet – “nå må den være alene igjen”

♥ Det er ikke alltid du kan ta den med deg – du tenker at den kan være med overalt men der tar du grundig feil, det er faktisk ekstremt mange plasser den ikke kan være med, som du ikke har tenkt på før du anskaffer deg den.

Og alle disse punktene blir jeg bare mer og mer sikker på at stemmer ettersom jeg har fått tilbringe litt tid med denne godklumpen i det siste, han er er skikkelig godgutt og jeg er blitt utrolig glad i han, men det å skulle eie hund alene, det er jeg helt sikker på at jeg aldri skal gjøre! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg