El-bil, bensin, hybrid eller diesel bil?

Heisann! Jeg av alle har faktisk kommet til et punkt hvor jeg vurderer om Knut skal byttes ut til en e-golf eller om han skal få bli. Det er et utrolig vanskelig spørsmål om dagen og jeg går runde på runde med meg selv om han skal byttes ut eller ikke.. Det å ha elektrisk bil har lenge vært helt uaktuelt for min del, men nå er jeg faktisk i tenkeboksen og det er helt sykt!

Jeg var en stor motkjemper til elektrisk bil og de har lenge hatt alt for korte kjørelengder, vi bor i et land hvor det blir ekstremt kaldt på vinteren og vinteren er lange, så det som nå er aktuelt, var ikke før en mulighet, men kjørelengden på bilene begynner og komme seg ganske bra og de nærmer seg riktig kjørelengde på vinterstid!

Før pendlet jeg utrolig mye nedover mot sørlandet og en av begrunnelsene for hvorfor jeg aldri i verden skulle anskaffe meg en elektrisk bil var at jeg ikke orket og hadde tid til å stoppe halvveis for å lade, men nå når ikke det lenger er nødvendig med et stopp på 20-30 min for å lade bilen halvveis så begynner det også å bli på tide å kanskje endre tankegangen! 😛

Hva har du, har du elektrisk, bensin eller diesel bil? Eller kanskje er du den typen som klarer deg med kollektivtransporten?

0 kommentarer

Siste innlegg