En rar ting å gjøre!

Heisann og god torsdag til deg! I dag har jeg litt bedre tid på mårran og kan slappe litt av før jeg skal ut døra. Da har det jo blitt bestemt at barnehagen skal holdes stengt enda lengre helt til etter påske og blir jo bare rarere og rarere at vi ikke skal være sammen med barna og ha pedagogiske opplegg for de. Men vi hos oss har fått i oppgave å lage noen aktiviteter barna kan gjøre hjemme sammen med foreldrene sine, og jeg må jo bare si at jeg føler litt at jeg tråkker over på foreldrene og “sier” at de ikke gjør en god nok jobb, hjemme sammen med sine barn. Men jeg har full tro på at barna har det superbra hjemme sammen med foreldrene sine og at de klarer å få dagene til å gå!

I dag skal jeg ta med meg en av mine kollegaer også skal vi gå på besøk til hvert av barna, vi skal levere en liten aktivitetspakke som vi laget i går, og vi skal selvfølgelig holde litt avstand, men jeg gleder meg til å få snakket litt med barn og foreldre igjen! For nå er det allerede 2 uker side jeg så de sist! 🙂 I går sendte jeg ut mail til alle foreldrene og skrev at de måtte forberede barna på at det blir noen slengkyss på avstand om vi møtes i dag også får vi spare de gode klemmene til vi kan møtes som vanlig i barnehagen igjen! 😀

 

En rar tid og hverdag for alle tror jeg dette er og jeg tror det er utrolig viktig å holde motet oppe og ta vare på de rundt seg. Hverdagen kommer plutselig tilbake og det gleder jeg meg veldig til! Denne nye hverdagen er igrunnen ganske kjip, det eneste som er veldig positivt er at vi får ryddet opp i alle rom og uteområdet i barnehagen. Vi får forberedet det pedagogiske arbeidet og kommer til å kunne ha fult fokus på barna når de endelig kan komme tilbake til barnehagen igjen og det er en deilig tanke! 😀

0 kommentarer

Siste innlegg