Grønne fingrer jeg?

Heisann! 🙂 Jeg har jo tidligere blogget en del om disse plantene mine og om fremgangen. Jeg tenkte derfor at det var på tide med et nytt innlegg og jeg skal si deg det at grønne fingrer det har nok alle, men det handler nok mer om tålmodigheten man innehar! For før jeg reiste til London fikk jeg tips om å tilføre mer enn vann til plantene, altså næring, så jeg reiste en tur på hagesenteret og fant plantenæring. Denne lutet skikkelig vondt og jeg brakk meg nesten der jeg sto på kjøkkenet og skulle begynne å gi plantene mine litt næring.Men etter litt googling på hvordan jeg skulle bruke dette produktet, for bruksanvisning, neida det er ikke nødvendig. Og hun i kassa sa ingenting så jeg regnet med at alt sto på den! haha godtroende som vanlig! Men ihvertfall dette måtte Googles så fant jeg ut at det bare var å tilføre litt..

..men ja hva er egentlig litt? Og nei jeg blandet det selvfølgelig ikke ut i vann, noe jeg helt sikkert burde ha gjort her jeg sitter i ettertid og har kastet ALLE de døde plantene! Ja ALLE måtte kastes, det var ikke håp eller liv i de etter at jeg kom hjem fra London så det var bare å starte fra bunn av igjen! 🙂

Så da var det bare å starte prosessen på nytt da! For dette skal jeg virkelig få til! Jeg SKAL ha fine tomatplanter på verandaen min i sommer og jeg skal få det til! Dette er en ting jeg virkelig ikke har lyst til å gi opp, jeg har lyst til å klare det, så da får jeg gjøre et nytt forsøk! 🙂

Jeg har jo gjennom denne prosessen gjort meg opp noen tanker om hvordan dette skal gjøres og har skjønt at eneste måten å få det til på er å prøve seg frem og se hvordan det går, ingen hjem er like og de trives ikke likt i alle hjem. Jeg har også gjort meg noen erfaringer med det å “huske”/”gjette” meg frem til hva jeg hadde plantet hvor, så denne gangen har jeg brukt ispinner til å skrive på slik at jeg vet hva jeg har puttet i den enkelte potte. Dette gjør det lettere når jeg skal flytte de over til større potter! 🙂

Jeg er like spent denne gangen og er noen erfaringer rikere! Så nå krysser jeg fingrene for at dette skal gå veien! 😀 Det hadde ihvertfall vært utrolig gøy om jeg fikk det til! 🙂

4 kommentarer
    1. Krysser fingrene for at du får fine planter snart. Jeg har ikke gitt mine gjødsel ennå. Men det er det nok på tide å kjøpe. Jeg syns ikke de vokser fort nok, og ser litt pjuskete ut i de nederste bladene.
      Lykke til 😊

      1. Tusen takk for lykkeønskninger, ja min erfaring med gjødsel er at det må tilføres forsiktig ! 😛 hehe, men ønsker deg også lykke til med den videre prosessen 🙂

    2. jeg tror du har grønne fingre med litt hjelp :=) gulrøttene og redikken må du direkteså,du får dem ikke til i disse små plantepottene,alternativt kan du så gulrøtter i melkekartonger,dei skal ikke omplantes,redikker planter du flere ganger i løpet av sesongen,men ute direkte i bedd.Mulig du kan få til tomater om det er busktomater,hvis ikke er det i seinaste laget ute i det fri,men du kan lage deg et alternativ drivhus,fibertuk :=) paprika er for seint,men fortvil ikke den er toårig,får du ikke paprika på i sommer,tar du den inn og steller den som en potteplante,da får du paprika på den neste år,eller om du er heldige kan du få paprika i vinter,desverre er det en plante som trenger lang utviklingstid.Jeg sådde i begynnelsen av februar,nå kommer den første min med blomsterknopper,men jeg har drivhus da,lykke til du får nok til noe om du følger mine råd her

      1. Tusen takk for gode tips, her begynner det å blomstre i pottene mine så jeg får se hvordan dette går! 🙂

Siste innlegg