Grønne planter

Heisann! Jeg har virkelig en favoritt i leiligheten min og det er alle de fantastiske fine grønne plantene! De gjør inneklimaet godt og de er utrolig fine å se på! Jeg har fylt hele leiligheten med fine grønne planter, ja fine og fine tenker du nok.. men jeg syntes de er fine! Og de fins i alle vinduer og på enkelte border.

Jeg gleder meg masse til våren og sommeren og til en utetid som tillater en deilig sofa gruppe ute på verandaen med en stor deilig grønn plante av et slag i hjørnet. Åhh som jeg gleder meg! Ser allerede for meg idyllen med å sitte der og se på solnedgangen, et glass hvitvin og gode venner i sofaen sammen med meg! <3 For en finfin tid vi går i møte nå etterhvert! 😀 Ja vinteren er fin, men sommeren er enda finere! <3

Men ja disse grønne plantene har jo mange positive sider ved seg og det er blant annet at:
♥ Grønne planter renser luften ved å ta opp og bryte ned karbondioksid og andre skadelige stoffer som f.eks formaldehyd og benzen
♥ Grønne planter produserer oksygen, noe som gjør oss mennesker mer opplagte
♥ Grønne planter tilfører luften fuktighet
♥ Grønne planter absorberer lyd
♥ Grønne planter og blomster skaper økt trivsel og velvære. Vi blir gladere, mindre stresset og mer effektive når vi omgir oss med levende planter.
♥ Grønne planter er lettstelte og selv de uten grønne fingre kan klare å holde liv i dem over tid.

Det siste punktet der er utrolig viktig å huske på! Jeg er elendig med blomster, men om det er liv i de grønne plantene mine, ja så vist er det det! De lever selv nå etter at jeg har bodd i leiligheten et halvt år og jeg er ELENDIG på å vanne og stelle med blomster. Jeg er en av de som virkelig er avhengig av lettstelte blomster og planter! 🙂

Har du noen grønne planter hos deg? 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg