Gullruten – Helt tragisk..

I går kikket jeg på Gullruten og en av prisene som ble delt ut var “Beste deltaker” og jeg syntes rett og slett det er helt tragisk at de trekker frem en person som er med på et program som “Ex on the Beach”. Jeg blir flau av hele opplegget og hvordan de kan fronte en person som dette på Gullruten. Hun har helt sikkert godt mye bra på det programmet, men det fins så utrolig mange andre personer som gjør så mye bedre ting her i verden! Dere kan snakke om diverse andre influensere, men her velger Gullruten å fremme en person som ikke klarer å oppføre seg og snakke for seg selv på takketalen engang.

Det var fire stykker som var nominert til prisen “Beste deltaker”
Melina Johnsen – «Ex on the beach»
Svein Rosseland og Mona Tømran – «Ja, vi elsker camping»
Joakim Mäkiperä og Sara Jansson Ishqair – «Gift ved første blikk»
Andreas – «Superhundene»

Jeg blir enda mer flau når jeg googler og finner TV2 sitt innlegg, les hele HER, jeg har bare dratt ut et utsagn som sier mer enn nok om denne personen for min del. “Dette er det største jeg har opplevd. Det er bedre enn sex, sa Johnsen, og la til at hennes neste mål er å bli stjerne i USA”. Hvordan kan vi være med på å fronte en person som dette? Er dette virkelig et forbilde vi ønsker at barn og unge skal ha? Ved å la denne personen være “Årets beste deltaker” sier vi at det er greit å være dum, gjøre dumme ting og oppføre oss dårlig på tv. Jeg mener at vi må skjerpe oss og tenke oss om før en velger ut hvilke personer som skal løftes opp og frem her i verden og fungere som gode forbilder for barn og unge.

0 kommentarer

Siste innlegg