Hva er passende å trene i på et treningssenter?

God morgen og god torsdag til deg! 😀 Jeg har slått på tv med God Morgen Norge og ble rett og slett ganske satt ut. Jeg kom rett inn i den diskusjonen, “hva er lov å ha på seg på treningssenteret?”, ei jente som trener på SATS som hadde blitt snakket til og så kastet ut på grunn av bekledningen hun hadde under treningsøkten sin. Bildet under er hentet fra God Morgen Norge sin Facebook side.

Når jeg ser dette bilde og vet at hun hadde på seg ca. det samme antrekket så tenker jeg at dette overhode ikke er støtende, jeg er på treningssenteret for å trene selv og ikke for å kikke på andre. Vi lever i 2019 og ikke i 1980… Jeg mener at dersom hun er komfortabel med å gå med kort treningstopp på senteret må hun gjerne gjøre det, jeg er ikke så komfortabel selv, men hallo jeg kan kle på meg mer og hun bør få gå slik. Jeg vil si det blir akkurat det samme som at en velger t-skjorte/singlet over en short. Vi får jo trene med shorts så hva er problemet med en magetopp?

Vi er blitt sære, ja du kan snakke om kroppspress, men du skal jo være fornøyd med kroppen din akkurat som den er, lik kroppen din og ikke tenk at den skulle vært annerledes. Du er den du er og det er det kun du som kan være den! Din væremåte, dine tanker og meninger betyr noe uansett hvordan du ser ut og det er viktig å tenke på! Noen er født tynne som en strek uten former, andre har en bred kroppsbygning og flere former. Vi kan ikke endre dette, men vi kan lære oss å bli glad i kroppen vår, du får bare en, så bli glad i den og ta vare på den! <3

Hva tenker du?

2 kommentarer
    1. Bare en kommentar, i 1980hadde det der vært helt innafor på et treningsstudio.
      Det er mye mer fokus på hva som er passende nå enn på 80 tallet.
      Og for ordens skyld, jeg er femti pluss, og ser overhode ikke problemet med treningsantrekket på bildet

      1. Hehe, takk for kommentar og godt å høre at det er flere enn meg som syntes det er spesielt å ikke få gå kledd slik som på bildet 🙂

Siste innlegg