Hva skal man finne på?

Jeg tror det er mange som sliter litt nå i disse tider med å holde seg i aktivitet og finne på noe å gjøre. Det er ihvertfall det inntrykket jeg får når jeg stikker en tur inn sosiale medier, hva skal man ta seg til, når man ikke kan samles i store sosiale settinger? Men her tenker jeg at det fins mange muligheter og jeg tenkte jeg skulle gi dere noen tips til hva vi brukte gårsdagen til!

Vi startet dagen med å en tur på butikken for å handle inn et par ting, dersom du er syk eller i karantene er ikke dette aktuelt for deg, men du kan alltids nettshoppe! Etter en runde ute i et par butikker reiste vi hjem og fikk gjort unna en del ting her hjemme. Vi startet med hver våre ting, jeg har i flere uker snakket om å få plantet og sådd flere forskjellige typer frø. Så ordnet meg plass ute i garasjen, klar for å ordne med jord og så frøene.

Mathias fikk ordnet en del ting som vi har snakket om lenge at vi burde ha få gjort noe med, som å borre opp vannmennene som hadde tettet seg, rydde i garasjen og ikke minst få hengt opp fester til takboksen vår. Før boksen ble hengt opp i taket, fikk vi vasket bilen og takboksen godt. Og det å ha en ren og pen bil er så utrolig deilig! 😀

Etter flere timer ute ble det lunsj inne sammen, før vi kledde på oss og gikk oss en deilig tur sammen med Brage, for det er slik at hundene trenger luft selv om vi er hjemme, de trenger bevegelse og jeg vet at vi også har utrolig godt av å bevege oss ute i naturen! Vi gikk en tur i skogen og der var det litt våtere enn tenkt så da ble det skitten og våte sko på hjemturen! haha godt de kan vaskes! 🙂

Etter gåtur og en dusj ble det avslapning på sofaen! Vi fant frem en episode vi ikke hadde sett enda og jeg fant frem et glass med bringebær vin og litt smågodt! For det syntes jeg at jeg hadde fortjent etter en dag som dette! 🙂

Vi ba oss selv opp til foreldrene til Mathias for middag, vi er alle friske og raske og kan være sammen med familie, vi fikk servert pizza og noe godt i glasset, før det ble kort-spilling! haha jeg “kan” bare et kortspill så det blir som vanlig det ene kortspillet! Godt alle syntes det er gøy da! 😀

Dagen i dag, blir tilbragt hjemme på sofaen, vi har fyret i peisen og skal nyte en søndag på sofaen, lade opp til morgendagen og en ny uke! Mathias er foreløpig på jobb og jeg har bakvakt og hjemmekontor inntil barn har behov for barnepass i min barnehage. Det er en rar hverdag mange går i møte i morgen og en må rett og slett bare ta tiden til hjelp, men husk at du alltid kan ringe og snakke med andre dersom du er hjemme og i karantene! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg