Hvordan få bedre selvbilde

Jeg bare elsker vår og sommerfølelsen, det at været er med oss om dagen og gir meg lyst til å kle på meg noe annet enn kosetøyet, det er deilig! 😀 Sola skinner og her er enda et sommerantrekk plassert på kroppen min!

Jeg har lenge slitt med selvbildet og alltid tenkt at “når de 10 kg-ene er av da skal jeg være fornøyd med kroppen min” Men gjennom alle disse årene, så vet jeg at det ikke kommer til å skje! Man blir ikke automatisk fornøyd med seg selv og kroppen sin ved å gå ned 5, 10 eller 15 kg. Det fungerer nemlig ikke sånn at du blir glad i deg selv, selv om du veier 10 kg mindre. Det å være glad i kroppen sin må komme innenfra. Derfor har jeg noen råd til hvordan du kan starte prosessen med å være glad i kroppen din samtidig som det må være lov å ønske seg 5, 10 eller 15 kg ned i vekt.

♥ Det aller første du må starte med, er å akseptere deg selv for den du er, du er flott uansett kropp og utseende. Men nå tenker du kanskje, ja det var lett å si, men hvordan skal jeg gjøre det?

♥ Utseende er ikke alt og jeg tror en må starte med å se hvilke kvaliteter en har fremfor å dytte seg selv ned i grusen. For den verste fienden din, er faktisk deg selv. Det er bare du som tenker på at nesa er litt skjev, eller låra er litt store, det tenker ingen andre på. De tenker kanskje at hun/han er alltid så snill til å hjelpe til eller være der for meg! Disse personene ser ikke utseende ditt som rart, stygt eller merkelig de ser deg som en herlig person som alltid ønsker å hjelpe til <3 så finn ut hvilke kvaliteter du har og jobb deg videre derfra 😀

Dette er noen av mine kvaliteter for å hjelpe deg på veien til å finne dine:
♠ Snill, omtenksom, behjelpelig, omsorgsfull, har oversikt/overblikk, har kontroll, en hjelpende hånd, latter og glede rundt meg. 

♥ Se deg gjerne i speilet hver dag og si til deg selv at du ser bra ut! Ja dette høres veldig rart og unaturlig ut! Men jeg lover deg at det kommer til å hjelpe. Har du tro på deg selv 🙂

♥ Jeg elsker å kle på meg noe jeg ser bra ut i, ikke for å tilfredstille alle andre, men rett og slett for å tilfredstille meg selv! Føler jeg meg vel, vil jeg automatisk tenke bedre tanker om meg selv.

♠ Dette kan være alt fra en kjole, jakke, genser, fikk til håret i dag, eller skoa

♥ Finn trekk du liker ved deg selv og styrk disse hver eneste dag! Kanskje du syntes øynene er fine eller rompa, hoftene, armene og håret, finn noe du liker ved deg selv og skryt av deg selv!

Så må du huske at jeg overhode ikke har noen fasit på hvordan du blir komfortabel med deg selv, men dette er noen av de tingene jeg har gjort og tenkt på gjennom prosessen. Og den dag i dag så kan jeg stå og se meg selv i speilet helt naken og jeg liker det jeg ser! Ja jeg har et ønske om å gå ned litt i vekt, men ønsket er ikke så sterkt at jeg ikke liker meg selv slik jeg ser ut i dag. Jeg vil gå ned litt og trener aktivt gjennom dager, uker og måneder for å få det til, men dette er en prosess og for min del (alles del) er det sunnere å ta steg for steg og få en sterk og god kropp i prosessen. Det å ta vare på kroppen sin og ikke kjøre den gjennom forskjellige slankekurer som liksom skal hjelpe, det er jeg overhode ikke interessert i og det håper jeg ikke du heller er villig til å gjøre! 

0 kommentarer

Siste innlegg