I dag startet 2020

God morgen og god mandag til deg! Her i huset har vi latt som at det har vært 2019 helt frem til i dag! I dag er dagen hvor det er slutt på godteri i hverdagen og at en skal ta tak i alt en har latt være helt frem til nå! Jeg har selvfølgelig laget meg noen nyttårsforsetter som dere skal få høre etterhvert! Men i dag er en ny dag og første “ordentlige” dag av 2020. Jeg har gledet meg til denne dagen og skal gjøre det aller beste ut av den! 😀

Et av mine nyttårsforsetter som jeg ønsker å dele med dere allerede i dag, det er at jeg skal ta vare på kroppen min! Jeg har en mage som er litt var for mye, og dette skal jeg faktisk ta tak i og finne ordentlig ut av de kommende månedene! Jeg har noe som heter IBS – Irritabel tarmsyndrom – det vil si at magen ikke kan fordøye alle matvarer like godt og gjør at magen reagerer med oppblåsthet og dårlig avføring! Dette skal det nå bli slutt på! Jeg har fått en type “diett” som skal gjøre at jeg i løpet av 2-6 uker får alle stoffer ut av kroppen min og at magen skal kunne fungere optimalt. Deretter skal jeg tilføre de andre type matvarer litt etter litt og se hvilken mengde jeg tåler av de ulike matvarene! Jeg er spent på hvordan dette går og om det virkelig fungerer! Noe jeg virkelig håper det gjør for det å ha en mage som fungerer er et sterkt ønske! 🙂

Jeg har laget niste som jeg skal ha med meg på jobb i dag og dette skal jeg gjøre de neste ukene! Det vi har funnet ut at er lurt å gjøre er å lage nista kvelden i forveien slik at du slipper å bruke tid på dette samme dag! Fokuset for det nye året er ikke hva jeg ikke kan spise, men hva jeg kan spise og se gleden i det! Det er utrolig mye godt og jeg tror nok jeg skal klare å kose meg like mye med maten! 😀

Ønsker deg en finfin mandag!

0 kommentarer

Siste innlegg