Kostholdsendring

Hei og hopp fine du! Ny uke og nye muligheter! Mandagen fløy unna som vanlig og vi er jo godt i gang med tirsdagen! I går hadde jeg meg en tur på sykehuset for å ta ny blodprøve, for her har stoffskiftet mitt svingt frem og tilbake igjen, så måtte ta en siste prøve for å sjekke hvordan det lå an nå som kostholdet har blitt stabilisert igjen. Og gjett om det går bra når en får 3 uker med stabilt kosthold. Egentlig helt sykt at kostholdet mitt har så mye å si på stoffskifte, men veldig deilig å vite at så lenge jeg holder meg til et strengt kosthold vil også stoffskifte mitt ha det veldig bra!

Strengt kosthold vil dessverre si noen restriksjoner i matverden, men jeg tror jeg har funnet ut at dette er levbart! Vi begynner å komme ordentlig inn i det og jeg jobber meg frem med å finne gode alternativer til kaker og godteri. For dette kan jeg overhode ikke spise. Jeg skal holde meg unna alt som heter sukker, stivelse og gjær så det er en del ting og veldig mye gode ting jeg ikke kan spise, men jeg har det så utrolig mye bedre med meg selv og kroppen min når jeg holder meg unna så da må en heller finne gode alternativer til det jeg ikke kan ha. Jeg har for eksempel funnet ut at disse nøttene som en kan plukke selv på diverse butikker er forbeholdt helgekos, jeg er utrolig glad i de nøttene, men for at jeg også skal kunne “kose meg litt ekstra” i helgene er dette en av tingene som blir kjøpt inn til helga og ikke noe som er tilgjengelig gjennom hele uka! 🙂

Så er jeg såpass heldig at Mathias har startet på lavkarbo og det er mye av det samme jeg kan spise, og han elsker å prøve ut nye oppskrifter og smaker. Det gjør også at vi får en del flere varierte middager enn hva jeg hadde klart å gjøre selv! Så vi prøver å planlegge på søndagene hva vi skal spise den kommende uka og kjøper inn på mandagene. Da er alt i hus og en har en plan for hva som skal lages og spises!

Ønsker deg en finfin dag! I morgen skal du få oppskrift på gårsdagens middag!

0 kommentarer

Siste innlegg