Kroppspress, hvem lager dette?

Heisann og god tirsdag ettermiddag! 🙂 Jeg har tenkt litt i det siste og en av tingene som jeg har tenkt litt på er dette kroppspresset. Hvor kommer det egentlig fra? Hvem er det som lager det? Og hva gjør at vi har et kroppspress i 2019? Kommer det økende kroppspresset av å gå lettkledd? Og hva er egentlig å gå lettkledd i 2019? Er det å ikke dekke til magen å gå lettkledd, eller betyr det å gå i bikini? Altså her kommer det også an på hver enkelt person. Vi tenker og opplever ting ulikt, noen vil si at en går for lettkledd til et antrekk, men andre syntes ikke det.

Når jeg går på senteret for å kjøpe klær så kan jeg til tider slite med å finne en genser eller t-skjorte som faktisk dekker magen.. Trenden er faktisk slik i dag at det å vise magen er inn og populært. I mitt klesskap har jeg vel 10 magetopper hengende, nei de passer seg kanskje ikke på jobb, men en dag eller kveld ute i offentligheten passer de ypperlig. Og hvem lager kroppspress er det den jenta på treningssenteret som går med sports BH og treningstights eller er det alle de reklamene som henger rundt oss og på TV reklamene? Det er mange ting og ta hensyn til og jeg tror nok det at å vokse opp i 2019 er noe helt annet enn hvordan det var for 100 år siden. Ja man finner nok mange av de samme verdiene i husstandene, men også mange som er endret og dette med kroppspress har jo fått utrolig mye fokus nå i de senere årene.

Vi blir alle farget av det vi ser og hører på reklamer og på tv-skjermene, og hvorfor er det slik at noen ser på det som lettkledd, mens andre syntes det er passende kledd?

0 kommentarer

Siste innlegg