Lavkarbo knekkebrød

God onsdag til deg! Jeg har baka knekkebrød og funnet oppskrift på nettet men hvor jeg fant den husker jeg selvfølgelig ikke! 😅 Hukommelsen er ikke helt på topp, men jeg husker hva det var i så her kommer oppskriften slik jeg brukte den!

Du trenger:

⭐️ 3 Egg
⭐️ 1 dl sesamfrø
⭐️ 1 dl solsikkefrø
⭐️ 1dl Linfrø
⭐️ 1dl Revet ost
⭐️ 1dl mel (jeg brukte mandelmel)
⭐️ en klype salt

⭐️  Jeg startet med å blande eggene og saltet og deretter tilsette alle de tørre ingrediensene og osten. Rørte godt rundt og lot blandingen stå i 5 minutter føre jeg puttet over på et bakebrett med bakepapir på og la deigen utover brettet. Jeg fikk en litt tjukk deig så jeg vil anbefale å få den så tynn som overhode mulig.

⭐️ Et tips er å ha en liten bolle med litt vann og dyppe skje-en eller slikkepotten i mellom hver gang du skal dra deigen utover, da fester ikke deigen seg i utstyret du bruker, men blir liggende på brettet!

⭐️ Før du steker knekkebrødene i ovnen på 200 grader og i ca 40 minutter strør du litt flaksalt over slik at du får litt ekstra smak,

⭐️ Husk å ta ut knekkebrødene etter 15 minutter for å dele de opp, jeg kutta de med en pizzarulle, satte de inn igjen og fulgte med innimellom. Du kan også ha døra litt på gløtt så dampen forsvinner ut og knekkebrødene blir enda mer sprø

Håper det smaker!

0 kommentarer

Siste innlegg