Min by Brevik

Så hvor i verden finner du denne supre lille byen, den byen som betyr så utrolig mye for meg. Den finner du i Telemark fylke, lengst sør i fylket med en lang og fin kystlinje som går rundt nesten hele byen. Ja byen er kanskje liten og er en del av Porsgrunn kommune, men Brevik har bystatus og er en skikkelig flott liten sommerby som absolutt er verdt et besøk på sommerhalvåret 🤩

Det er kanskje en slik plass hvor alle kjenner alle og tar vare på hverandre og byen vår. Jeg er vokst opp i Brevik by sammen med en mamma, pappa og lillesøster og like over åsen hadde jeg mormor og morfar lett tilgjengelig 💜 Der sto døra alltid åpen og jeg var ofte innom etter skolen 🤩

Mormor og morfar bygde huset, mamma og pappa bor i nå og det har alltid liggi fint til med egen brygge, strand og store fine gressplener som vi har lekt masse på 😄 Nå er noen av grøntområdene byttet ut med platting og sola har man hele dagen, det er bare å flytte seg rundt huset etter den 🌞 Så denne plassen betyr utrolig mye for meg og jeg ønsker ikke at det skal bli et deponi for farlig avfall i gruvene under huset vårt!

0 kommentarer

Siste innlegg