Mine nyttårsforsetter!

Heisann og god onsdag til deg! Vi er kommet oss halvveis gjennom den første hele uka av Januar og 2020. Tiden flyr og det er både godt, men også litt skummelt, en rekker liksom ikke å få gjort noe føler jeg selv, før uka er omme og helga skal nytes. Jeg har jo laget noen nyttårsforsetter og jeg kjenner at de allerede denne første uka kan bli vanskelig å holde de, så det er bare å henge i! Men det er vel kanskje på tide og dele litt flere av nyttårsforsettene mine! Jeg kommer ikke til å dele alle sammen nå, noen av de skal jeg holde for meg selv en liten stund til så får vi se om ikke de dukker opp litt senere i år! 🙂

 

Noen av mine nyttårsforsetter for det nye året 2020 er:
♥ Være mer aktiv
– Jeg har valgt å sette være mer aktiv fremfor å skulle bestemme hvor mye jeg skal være. Dette fordi hverdagen er uforutsigbar og jeg ønsker ikke å gi meg selv dårlig samvittighet dersom jeg ikke trener 5 ganger i uka, hvis det hadde vært målet mitt.

♥ Spise sunt og variert
– Når jeg tenker skriver denne setningen og dette nyttårsforsettet er tanken at jeg skal velge sunnere løsninger enn det jeg har gjort i året som har gått, for eksempel velge mer grønnsaker på tallerken enn kjøtt og ris/pasta – det å bruke tallerkenmodellen er en måte å holde matinntaket litt sunnere på! 🙂

♥Spise kun godteri i helgene
– Jeg tror nok det fins mange som har denne på nyttårsforsett listen sin.. Denne er en eksrtemt stor utfordring for min del! Jeg er sinnsykt glad i godteri og kunne gjerne spist det daglig, men nå må en skjerpe seg og ta tak! Kroppen har ikke godt av det og det finnes så utrolig mye annet som er sunt som også er utrolig godt! 🙂

♥Strikke ferdig genseren
– I sommer startet jeg på en genser som jeg hadde et mål om å bli ferdig med i løpet av høsten, men her har strikketøyet blitt plassert i en skuff og bortevekk var det… Nå er det innetid og tid for å kose seg med strikketøyet så genseren skal bli ferdig! 🙂

♥ Ikke være fult så perfeksjonist!
– Jeg har en tendens til å alltid skulle gjøre ting best mulig, enten det heter jobb eller andre plasser, men dette er året hvor jeg skal prøve å slippe perfeksjonist tanken litt og si at ting ser bra ut selv om ikke jeg har sitti de siste to timene som gjør det helt perfekt!
♥ Sette pris på de små øyeblikkene
– Leve i nuet og nyte de små tingene som skjer i livet, jeg tror det fins mange flere ting å sette pris på enn det en faktisk gjør i dag! Jeg skal dette året finne frem positive og fine hendelser gjennom ukene som går og ta ekstra godt vare på de! 

♥ Campingtur med telt/hengekøye, primus og gjerne en solnedgang og soloppgang!
– Dette står på denne lista fordi det er et stor ønske for det kommende året! I fjor gikk jeg til anskaffelse av hengekøye og håpet på at jeg skulle få til flere hengekøyeturer, det ble det jo overhode ikke noe av, så i år skal jeg på tur! 

♥ Være med familie og venner så ofte som mulig
– Jeg er en person som trives godt sammen med andre og som trenger venner og familie rundt meg, ja de tapper kanskje energien ut av meg innimellom, men de gir meg så utrolig mye også! Det å la latteren sitte løst, ha jentekvelder og bare være seg selv!

♥ Være meg selv!
– Dette året skal jeg bli enda flinkere på å ta vare på meg selv og la meg og mine meninger få leve uten å tenke på om hva naboen tenker om meg. Jeg skal si og være meg selv helt og fult – ihvertfall prøve så langt det tar seg gjøre. Jeg er nok en person som alltid har tonet meg inn på de rundt meg og tenkt på deres beste fremfor mitt eget, men i år skal jeg ta enda bedre vare på meg selv! 

 

Ja det tror jeg var de jeg tenkte jeg skulle dele med dere nå! Har du noen nyttårsforsetter du har lyst til å dele? Jeg syntes det er spennende å høre andre sine og ikke minst hva de legger i de ulike målene! Del de gjerne med meg! 😀
Jeg ønsker deg en superfin onsdagskveld! 🙂

 

2 kommentarer
    1. Enig, gøy å høre andre sine gode ideer på nyttårforsetter.
      Som deg vil jeg oppleve en solnedgang på telttur.
      Også har jeg noen mål for hvordan jeg og huset skal holdes i stand ukentlig.
      Jeg har ett bittelite mål om me1r grønsaker, men det største målet er å lære meg å lage nye matretter 🙂
      Duplings f.eks.

      Lykke til ! Dette blir ett fint år 😀

Siste innlegg