Når Knut har vært på hotell..

..Så skal jeg love deg at prisen topper min hotellpris hver eneste gang. Jeg tror ikke jeg har vært på hotell 1 natt og betalt bortimot disse summene noengang. Og gjett hvem som får gleden av å betale for hans hotellopphold… joda det er selvfølgelig meg det som får gleden av å åpne lommeboka og betale for den herlige summen på over 4000kr for en natt på hotell..

Men det er vist sånn det er å bli voksen har jeg hørt. Da får man plutselig ansvar for en hel del og må ut med masse penger som en ellers ikke tenkte at en måtte ut med. For 8 år siden hadde jeg ikke anelse om hvor mye penger som gikk ut til det å eie bil. Bilen trenger drivstoff, den trenger også verksted og scerviser som koster penger. For det er faktisk slik at ingenting her i landet er gratis, når det kommer til bil. Det koster penger..

 

Det er godt jeg tidlig lærte at det å ha sparekonto og være flink til å spare litt ekstra hver måned i tilfelle det skulle dukke opp noen uforutsette utgifter, er jeg evig takknemlig for at mamma og pappa lærte meg. Jeg har alltid klart å spare litt og ikke bare bruke, selv om det frister å bruke hele tiden.. Men godt med litt sunn fornuft også! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg