Nye svar!

Heisann! Jeg var jo i Oslo på fredagen og hadde en etterlengtet legetime som jeg har ventet på i flere uker, gledet meg til alle svar foreligger og til å få vite hva som er videre gangen i dette! Og endelig har jeg fått svar, svar som man kan gjøre noe med og som jeg kanskje kan bli helt bra med. Jeg har fått vite at grunnen til svimmelhet, kvalme og følelsen av å være oppblåst og utilpass med egen kropp handler om hvordan magen og tarmen min har det. Disse kroppsdelene har ikke hatt det så bra i det siste.. Jeg har en type sopp i magen og tarmen som gjør at jeg ikke fungerer optimalt.

Så tenker du kanskje akkurat som meg, “æsj sopp, hvordan får man det i magen?” Og nå skal jeg fortelle deg det at det er utrolig mye enklere enn du skulle tro. Jeg har gjennom oppveksten hatt mye øreverk og gått på en del antibiotika for det. Antibiotika er med på å endre miljøet i magen/bakteriefloraen i fordøyelseskanalen og tarmen og fjerner de naturlige bakteriene som man til vanlig har i magen og tarmen og at soppen på denne måten tar over.

For å bli kvitt soppen i magen og tarmen tilsetter man et soppdrepende tilskudd som gjør at soppen drepes sakte, men sikkert. Også er det utrolig viktig å fjerne sukker og stivelse fra kosten, så dette skal jeg gjøre de to neste månedene. Holde meg unna alt som inneholder karbohydrater, sukker og stivelse. Det blir en prøvelse, men jeg er innstilt på at dette skal gå og at jeg skal klare å holde meg unna sukker! Det blir nok hardt de første ukene, men så håper jeg det går litt og litt bedre etterhvert! 😀

Det er ihvertfall utrolig deilig å endelig kunne gjøre noe selv, vite hva en kan gjøre for å endre og for å få livet sitt tilbake på stell! Jeg vet at det kan bli tungt og to lange måneder, men jeg håper at jeg sakte, men sikkert også blir i bedre form! Jeg gleder meg til å få tilbake hverdagen min og fungere som normalt så nå krysser jeg fingrer og tær for at det skal bli bra! 😀

 

 

0 kommentarer

Siste innlegg