Oppussing av babyrom

Heisann! Nå er det jo faktisk ikke lenge føre den lille kommer og tenkte det var litt gøy å vise dere hvordan rommet har blitt! Vi har jo et relativt nytt hus med fine, lyse farger i alle rom, men når en først skal møblere et rom på nytt, så måtte vi male det også! 😛 Jeg hadde tidlig fargekombinasjonen/ bilde av hvordan farge jeg synes var fin klar og fikk god hjelp av pappa sin kompis til å velge ut riktige fargekoder, da det er et hav av nyanser og han er veldig flink på det! 😀 Han hjalp meg også med å velge fargekoder til leiligheten min den gangen jeg malte den.

Vi startet med å legge ut beskyttelsespapp på hele gulvet så vi kunne male fritt uten å tenke på at gulvet ble fult av maling. Først måtte taket males, en sikkelig drittjobb, men gud hvor deilig det er når det blir hvitt og fint igjen! 😀

Første strøk på veggen, da ser det jo ikke så helt bra ut, fult av skjolder og tørre og våte flekker, men det kommer seg for hvert strøk som kommer på! 😀

Etter at strøkene var lagt på veggen var det tid for å lage fjell! Haha ja dette har jeg sett for meg siden før jul at det skulle være fjell på den ene veggen! Veldig vanskelig å få det helt presist og bra, men etter uttalige forsøk og litt irritasjon så fikk vi det til! 🙂 Jeg er nok den av oss som er mest nøye og som ikke gir seg før det er 110% riktig, så her måtte jeg “kaste” Mathias ut av rommet så jeg kunne knote i stillhet!

Fjellene kom på plass til slutt og jeg er super fornøyd med resultatet! 😀

 

0 kommentarer

Siste innlegg