Proteinrundstykker

God morgen og god lørdag til deg! I dag ble det en tidlig start på dagen her hjemme da vi skal ha litt hjelp med omlegging av litt på utsiden. Så da var det bare å komme seg opp av senga og starte dagen med litt baking av rundstykker og jeg tenkte jeg skulle dele oppskriften med dere! 🙂

Jeg kan jo som sagt ikke spise alt mulig rart og godt om dagen og har funnet frem til oppskrifter som jeg kan bruke! Denne oppskriften er hentet ut fra LavFoodmap heftet, men er jo det samme som proteinrundstykker som alle kan spise og kose seg med! Dette var mitt første forsøk og jeg var veldig spent på både smak og konsistens! Begge deler ble bra til slutt! 🙂

Du trenger: (8-10 Rundstykker)
♥ 2 Egg
♥ 300g Cottage Cheese
♥ 150g Havregryn
♥ En klype salt
♥ 1ts Bakepulver
♥ 1ss Solsikkekjerner (kan sløyfes)

Jeg blandet det bare i kjøkkenmaskinen min og brukte en spiseskje til å legge klumper med deig på et bakepapir i en langpanne. Men det sto at man kunne bruke en stavmikser og lage en jevn deig for så å legge på langpanna. Jeg oppdaget at mine måtte stå det dobbelte av tid for å bli stekt inni. De kan nok også stå og ettersteke på kjøkkenbenken, før de skal spises.

Oppskriften tilsa at de skulle stekes på 200 grader varmluft, midt i ovnen i 10-12 minutter mine sto vel nærmere 20 minutter. Men dette må rett og slett prøves ut! 🙂

Håper det smaker! 🙂

0 kommentarer

Siste innlegg