Prøvekjøring

Heisann! Vi kikker på bil og det er sinnsykt vanskelig å bestemme seg for bil, eller vi har vel egentlig snevret det ned til to bilmodeller og to merker, og det blir en elbil. Jeg har en del pendling om dagen og ønsker å bytte ut dieselbilen med en elektrisk bil! Men så er jeg litt kresen og vil ha en bil som går langt nok. Den må kunne gå tur/retur hjem og jobb uten problemer på vinterstid.

Så eneste måten å prøve ut dette på er å faktisk få prøvekjøre bilene det er snakk om. For det er mange ting som spiller inn på bilens kjørelengde, og jeg er definitivt en “vanskelig” sjåfør for elbilene!… Jeg vil gjerne ligge i fartsgrensa på E18 og ikke måtte ligge 10-20 under fartsgrensa for å spare strøm. Jeg må ha en bil jeg kan kjøre med så og si samme kjøremønster som det jeg har i dag.

Så her om dagen fikk jeg låne med meg en E-Golf på den riktige kjørelengden og jeg ble rett og slett litt skremt av hvor lite strøm det var igjen på bilen! Men bilen i seg selv er jo dødsgod å kjøre og ser drit bra ut! Pluss at jeg har fått utrolig bra service inne hos forhandleren så virkelig et pluss i boka! Men dessverre så er jeg nok litt for tidlig ute til å velge en E-Golf da den mangler litt på kjørelengden i forhold til mitt behov. Så det var kjipt!

0 kommentarer

Siste innlegg