Reality vs. social media

Heisann! Dette innlegget jeg i dag skal skrive har surret rundt i hode mitt i flere dager og det er på tide å få det ned på papir.. Haha ja papir.. det blir ihvertfall svart på hvitt! 😛 Jeg har tenkt en del på denne verdenen vi lever i og hvor fint og fantastisk alt legges frem på internett, og ja jeg skal ikke si at jeg ikke gjør det samme selv, for det gjør jeg i høyeste grad. Jeg prøver av og til å vise frem noe mer av virkeligheten fremfor bare det glamorøse, men hver gang så ender jeg opp med en positiv avslutning, og for min del så handler det mye om at jeg er litt redd for å vise hele virkeligheten og litt redd for å bli oppfattet som en sutrekopp/ en med mye negativitet. Men så tenker jeg også at det er viktig å se og vise alle sider av livet. For det er jo faktisk ikke slik at vi alltid smiler og har det på topp. Noen ganger har vi det kanskje ikke helt på topp, men det er livet og det går over igjen, men det å vise den siden er det ikke alle som er like gode til! Deriblant meg selv. Så jeg kan overhode ikke si jeg er noe bedre selv.

Jeg har veldig lyst til å endre på dette og vise mer av de “vanlige” dagene. De dagene vi alle har, de dagene hvor cravingen for smågodt midt i uka kommer, og de dagene hvor du har lyst til å ligge på sofaen resten av dagen. Og alle disse dagene tror jeg nok alle har, jeg har ihvertfall disse dagene, og i det siste har jeg hatt flere av de noe tunge dagene fremfor de gode og fine dagene. Det vil ikke si at jeg ikke har det bra eller ikke er et godt menneske selv om jeg velger en dag eller to ekstra på sofaen, men det betyr at jeg er menneskelig og at det er viktig å lytte til kroppen sin. Gjennom de siste månedene har jeg virkelig fått det inn med t-skje at det er viktig å lytte til kroppen sin og virkelig ta den på alvor. Det prøver jeg å gjøre så godt jeg kan, men da har dagene blitt fylt med mye sofa og seriekos og lite både sosialt og fancy… Da er outfiten kosetøy, teppe og serie på tv… Men som sagt, dette er også en del av virkeligheten vi lever i og jeg ønsker å dele mer av dette også med dere! 🙂

Så håper jeg dere ønsker å se litt flere sider av meg og min hverdag også! Se enda mer av virkeligheten også må jeg bare få påpeke at de kommende innleggene ikke er ment for å få masse sympati og medfølelse, men for å vise dere at det ikke bare er du som føler du har slike dager, vi har de alle og jeg tror vi må bli flinkere til å dele de også med oss! Det kan faktisk bli for mye av det gode!

0 kommentarer

Siste innlegg