Sanke informasjon

Hvor skal man egentlig finne informasjon angående lavt stoffskifte?? Jeg prøvde meg ganske kjapt med å saumfare nettsiden deres, men her var det svært lite å finne da nettsiden er veldig lite brukbar spør du meg! Jeg søkte litt på google og via google kom jeg til artikler som stoffskifteforbundet hadde lagt ut på deres sider, så jeg fant frem til noe på nettet. Men jeg er heldig og har familie som har og som sitter på masse informasjon, så jeg fikk flere blader og to bøker med informasjon i. Det var godt å kunne bla seg frem til litt informasjon og få svar på noen spørsmål som en sitter på!

Den andre plassen jeg har funnet en del informasjon er på facebook gjennom andres erfaringer, det finnes flere grupper og den ene gruppa heter “Stoffskifteforbundets UNG-gruppe” Her har flere av de andre med lavt stoffskifte delt sine er erfaringer og tips med hverandre, det er godt å lese at flere sliter med det samme som jeg gjør og det å kunne få tips til hva man kanskje kan prøve for å få en bedre hverdag. Det er også godt å vite at man ikke er alene om å føle det på den eller den måten.

De er også flinke til å holde kurs ved gjevne mellomrom så jeg gleder meg til det dukker opp et nytt kurs som jeg kan delta på, da har man muligheten til å stille spørsmål direkte til den som holder kurset og du får også møte andre som har problemer med stoffskiftet sitt. Man kan jo også ha høyt stoffskifte, men da sliter man igjen med noe annet enn det jeg med lavt stoffskifte gjør. Men et kurs eller foredrag er en ypperlig anledning til å bli kjent med flere andre som er i samme situasjon som en selv!

2 kommentarer
    1. Det er bra du har fått tak i såpass mye informasjon. Jeg har selv hatt lavt stoffskfite i snart 30 år. Og føler ikke at jeg noen gang har kommet ovenpå igjen. I fjor fikk jeg fastlegen min til å være litt eksperimentell, og justere litt på medisineringen og kombinere med en annen medisin. Det har faktisk endret tilværelsen min radikalt til det bedre, mentalt og fysisk (vekt tap).
      Det er viktig å være opplyst og oppdatert på egen sykdom, for det er ikke alltid at fastlegen har de svarene vi søker 🙂
      Lykke til ♥

      1. Tusen takk for kommentar! 😀 Ja jeg er “heldig” som har familie som sitter i Stoffskifteforbundet og som har masse kunnskap selv om sykdommen. Det høres veldig lenge ut å ha hatt det i 30 år uten å kommet ordentlig ovenpå igjen, men det er godt legen har testet litt og at du føler det hjelper! Jeg skal som sagt innover til spesialist om en uke og er spent på hva de finner ut av i forhold til fastlegen og hvordan medisineringen skal være! 🙂 Tusen takk for gode ønsker! <3

Siste innlegg