Sjokoladefondant

Heisann! Jeg har prøvd meg på noe nytt i helga som var og den ble veldig god på smak, men jeg fikk det vel ikke helt perfekt til på første forsøk, men hva gjør vel det? 🙂 En lærer så lenge en lever og uten et første forsøk vil det aldri kunne bli perfekt! 🙂 På Fredagen hadde vi besøk av foreldrene til Mathias og siden han hadde veldig lyst på dessert så tenkte jeg at det må jo bare prøves ut! Vi fant oppskrift i en oppskriftsbok her hjemme og jeg satte i gang med å lage røra.

Heldigvis lite avansert og gjort på få minutter så det var utrolig deilig, disse skulle ventes med å stekes til rett før vi skulle ha de. Så det var bare å helle røra oppi skålene og vente på at middagen var ferdig spist før jeg kunne sette de inn i ovnen! 🙂

Jeg er superfornøyd med mitt først forsøk og dette var såpass enkelt at den skal prøves ut flere ganger! Jeg stekte den dessverre litt for lenge så det ble ingen bløt kjerne på oss om fredagen, men den smakte godt uansett og den ble helt perfekt med litt vaniljeis inntil! 😀

2 kommentarer

Siste innlegg